Hallo
Als ik mijn Arduino opstart (1.6.12) en ik kijk op tools en dan op Board dan zie ik niet wat op de bijlage staat maar begint met Arduino Yun enz.Hoe krijg ik deze micro controllers hier in.
Mvrgr Bert

een van deze pakketten installeren. welke heb je precies nodig?
http://playground.arduino.cc/Main/ArduinoOnOtherAtmelChips

kwestie van de juiste board manager URL installeren, daar is ook veel over te vinden.

[Bericht gewijzigd door Progger op (38%)]

Ik heb bij Github het zip bestand gedownload , maar krijg hem niet in de bibliotheek krijg de melding (Zip bestand bevat geen geldige bibliotheek) wat gaat hier fout :(

[Bericht gewijzigd door Bertjebuk op (83%)]

probleem bij libraries is dat geen spaties, streepjes en mintekens in de naam voor mogen komen.

github zet altijd _master in de naam, dus dat kan het probleem zijn.
verder moet je kijken of je niet een map te diep zit, die zip bevat ook de source. ik denk dat je alleen de map avr nodig hebt.

verder had je dacht ik gezegd dat je een 2313 nodig had? die kun je via de board manager installeren, kopier de link op de pagina,

Maar... is "support voor andere atmel CPUs" wel een "library"? Het lijkt mij niet.

nee, maar met libraries heb je hetzelfde probleem, plaats je hem in een map met spatie/underscore in de naam, dan slikt arduino hem niet.

dus hij importeert hem op de verkeerde manier, of hij staat goed, maar heeft de underscore laten staan (die github er standaard inzet :()

Ik ga het een en ander even uitproberen , ik hoop dat het lukt

Ik heb de Tiny x313 Bestandsmap in de Arduino/scets/Bibliotheek gezet deze staat daar in als Tinyx313 ik neem aan dat dit goed moet zijn,ik ga vandaag de Atmel prosessor bestellen en dan uitproberen.

Op 27 december 2016 22:37:58 schreef Progger:
probleem bij libraries is dat geen spaties, streepjes en mintekens in de naam voor mogen komen.

github zet altijd _master in de naam, dus dat kan het probleem zijn.
verder moet je kijken of je niet een map te diep zit, die zip bevat ook de source. ik denk dat je alleen de map avr nodig hebt.

verder had je dacht ik gezegd dat je een 2313 nodig had? die kun je via de board manager installeren, kopier de link op de pagina,

Na div pogingen is het gelukt om de Attiny prosessor in de board manager URL te zetten,Allen bedankt voor de inzet
Mvrgr Bert

[Bericht gewijzigd door Bertjebuk op (15%)]