waarschijnlijk omdat ik zelf er een rommeltje er van maak/gemaakt heb.
zit ik te denken om mijn Arduino software er even van af te gooien en opnieuw er weer op te zetten.

nu kan ik mij vaag herineren dat ik dit wel eens meer gedaan hebt.
waarom ik daar over begin is omdat ik graag wat zelf gemaakte stukjes software wil bewaren en kan mij dacht ik herineren -
dat er een menu tevoorschijn kwam trijdens het verwijderen dat vroeg of ik dat wilde bewaren.
klopt dat nu wat ik tik? vraagt hij dat strakjes ook weer of......?

VrGr Rob.

Welk operating system draai je ?
Onder OSX zet men de Arduino app gewoonlijk in /Applications en de projecten en libraries in /Documents/Arduino/
- Als je de laatste backupt kan er verder imo niet zo veel mis gaan, of het moet verspreid geraakt zijn.

Dan copieer je je eigen projecten toch even naar een veilige plek? Ik heb dat sowieso allemaal bij elkaar staan, data. Netjes op de NAS of locaal op de D: drive. Ik wil altijd weten waar m'n spullen staan.

ik zou de hele arduino directory eerst ergens heen kopieren.
als je in de toekomst ineens één van je projecten compileerd en die begint te zagen over een missende librarie, dan kan je die nog snel ff terughalen.

ik heb een 'werkende' copy op USB staan. kom ik ergens op een andere pc, kan ik daar ook altijd aan mijn files. geupdate files mail ik altijd naar mezelf zodat ik overal ook altijd de laatste editie heb. ik werk namelijk vanop 3pc's. mijn eigen laptop thuis, een laptop op het werk, en zo een klein travel notebook die ik gebruik om mijn auto een update te geven

[Bericht gewijzigd door fcapri op (47%)]