Hallo iedereen,
ik heb enkele vragen ivm de Logo8 en ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen;
het zoeken op internet heeft me geen antwoorden opgeleverd

het gaat als volgt,
eerste probleem:
ik ga mijn woning voorzien van een EIB/KNX installatie in combinatie met een siemens logo...

ik heb PIR sensors op 230V die ik graag wil aansluiten op de binaire ingangen van de (230RC)logo
deze wil ik dan op de KNX bus sturen dmv een siemens KNX gateway...

nu heb ik begrepen dat de KNX gateway enkel op de 12V logo werkt, klopt dit? en hoe kan ik hier een oplossing voor vinden? 12v pir sensoren is geen optie...

2de probleem

mijn verdeelkast is op de zolder en de sturing van de buitenverlichting is in de kelder er zal dus op de zolder en in kelder een Logo aanwezig zijn die ik wil laten communiceren met de KNX bus, kan ik dit op de volgende manie doen?

-in de verdeelkast de master logo met EIB module en in de kelder een slave logo die ik onderling verbind met de master logo via UTP kan ik dan met de slave logo ook commando's op de KNX bus sturen? of heb ik dan ook daar een KNX gateway nodig?

ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

dank bij voorbaat
mvg John!

Je EIB/KNX module die je aanschuift tegen je basislogo moet gevoed worden door 24 V.
Dat kan AC of DC zijn. Dat kun je vinden in je handboek.
Je PIR etc kun je aansluiten op je basis LOGO en dan daar 230VAC voor gebruiken.

Master/Slave gebruik is niet erg handig, (kan geloof ik, ook niet meer met de 0BA8?) Alle LOGOs als master programmeren, hoe je ze dan gebruikt maakt niet meer uit.
Je kunt via een Ethernetverbinding ruim 60 signalen van LOGOs onderling verbinden en aan elkaar doorgeven.
Als je op 1 LOGO een EIB/KNX monteer dan kun je van een andere LOGO de signalen via Ethernet aan dit module doorgeven. Zo heb je dus maar 1 EIB/KNX module nodig.

De Ethernetsignalen van je LOGOs kun je via je huis Ethernetverbinding (mits bedraad) doorgeven.

Dus de logo's en de KNX interface communiceren via UTP, maar het is toch niet zo dat ik deze rechtstreeks aan elkaar koppel? deze koppel ik gewoon op mijn netwerk via UTP en laat deze gewoon via IP communiceren?

mvg John

Heeft even geduurd.
De LOGO 0BA8 heeft (nog) geen uitbreidingsmodulen om KNX mee te koppelen.
Als je KNX via Ethernet communiceerd dan is het misschien mogelijk dat je rechtstreeks via Ethernet (IP) je signalen verzend. Hoe en wat is nergens gedocumenteerd, dat zul je zelf moeten proberen.

Op 29 juni 2017 21:59:23 schreef Toeternietoe:
Heeft even geduurd.
De LOGO 0BA8 heeft (nog) geen uitbreidingsmodulen om KNX mee te koppelen.
Als je KNX via Ethernet communiceerd dan is het misschien mogelijk dat je rechtstreeks via Ethernet (IP) je signalen verzend. Hoe en wat is nergens gedocumenteerd, dat zul je zelf moeten proberen.

blijkbaar is er ondertussen wel een oplossing:
http://w5.siemens.com/belux/web/nl/industrie/industrie/installatiemate…

aangezien logo ondertussen ook een switch heeft uitgebracht ga ik er maar vanuit dat mijn redenering juist is...

eigenlijk is jou eerdere post ook volledig van toepassing op de LOGO8

mvg