Als ik armbian probeer te booten krijg ik het volgende:
U-Boot SPL 2017.01-armbian (Mar 12 2017 - 06:19:12)
DRAM: 512 MiB
Trying to boot from MMC1MMC: no card present
spl: mmc init failed with error: -123
SPL: failed to boot from all boot devices
### ERROR ### Please RESET the board ###
Andere versie, zelfde probleem:
U-Boot SPL 2017.01-armbian (Jan 20 2017 - 22:59:16)
DRAM: 512 MiB
spl: mmc init failed with error: -123
SPL: failed to boot from all boot devices
### ERROR ### Please RESET the board ###
Echter als ik android op start geen probleem. Iemand een idee cq een zoeksuggestie?
Progger
GMT+1
de fout is letterlijk dat hij het kaartje niet herkent.
heb je android op een ander kaartje ? dan is je armbian kaartje misschien stuk.
zet je beide images op hetzelfde kaartje? probeer dan eens een nieuwe download en vermeld even hoe je hem erop zet?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Nee, "niet herkend" dan denk ik aan: er staat verkeerde data op de kaart.
Wat hij probeert te zeggen is dat er GEEN KAART INZIT.
Dan kan je zeggen: maar die zit er wel in... Dan werkt het "zit er een kaart in?" stuk niet. Of hij kijkt naar "SD slot 2" terwijl jij de kaart in slot 1 hebt gedaan.
Of hij heeft gelijk... er zit geen kaart in.
Heb op dezelfde kaart zowel armbian alsmede andriod images erop gezet. Eerst geformateerd dan android dan weer geformateerd en toen armbian. Heb gebruik gemaakgt van win32diskmager en ook etcher. Helaas geen soelaas. Android start wel op.
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Bij mij was het juist android die ik niet draaiend kreeg op de Orange Pi, alle Linux versie's toch echt wel....
Ik heb alle image's van Linux wel zo'n beetje, Armbian, Lubuntu, Jesse Lite....
Voor de Orange natuurlijk, kan je wel wat sturen via WeTransfer als je wilt...
mail staat in het profiel.....
Ook ik gebruik ook gewoon Win32Imager...
Armbian draait ook hier zonder problemen op de orange pi zero.
Eerst kaartje formateren met Sdformatter met de optie "Format Size Adjustment on"
Daarna met win32Diskimager de image erop.
Kan jou voeding wel genoeg stroom leveren of voed je hem vanuit een usb port?
De voeding is 5volt 2 ampère. Heb de images van Roche geprobeerd. Daarvoor dank Helaas geen soelaas.
Heb daarnaast nog de kernel opties geprobeerd
https://forum.armbian.com/index.php?/topic/3113-orange-pi-pc-will-not-…
Ook geen soelaas. Morgen komt een raspberry pi zero binnen. Ga daarna eens mee aan de slag.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Wat veel raspberry pi problemen blijkt te veroorzaken is slechte USB kabels van de "ruim genoege voeding" naar de verbruiker. Oh... ik weet even niet uit m'n hoofd of de orange pi ook een USB-power-in stekker heeft of dat het daar anders werkt....
De zero heeft een micro-USB de anderen mini-USB. Niet echt een enorm verschil.
Het probleem zit hem erin dat TS niet op jou bijdrage let dat er geen kaartje inzit of niet gedetecteerd wordt, ongeacht wat er op staat.
En het staat er toch echt kristalhelder!
Op 12 maart 2017 19:50:10 schreef vincent1971:
Beste vincent1971: Je kunt niet starten van een kaartje, stick of HD die niet gezien wordt, hoe mooi het OS dat erop staat ook is!
Zit je kaartje er goed in? (contacten naar beneden, nok rechts) gaan de contactjes in het slot wel dicht? Ander kaartje/merk/omvang geprobeerd? Probeer eens met iets gewoons, gewoon volgens de Noobs-handleiding, dus zonder exotische toestanden.
Werkt dat allemaal niet, ruil 'm dan bij de leverancier om voor één die het wel doet.
Ts zegt dat hij wel opstart met android op het kaartje, zou er dus op lijken dat de hardware goed is.
Of op zijn minst goed was 
[Bericht gewijzigd door 2N3055 op (13%)]
Aller eerst sorry dat ik dit hier vraag,
Hoe kan je zulke berichten plaatsen.
Alvast bedankt.
Groet, Tijs
Wat voor berichten bedoel je?
Als Android met dat kaartje wel goed werkt Probeer dan nog eens gewoon NOOBS of nog eens die Android, liefst volgens de handleiding: https://www.raspberrypi.org/learning/software-guide/quickstart/
Alleen maar om te zien of het kaartje onderweg niet gesneuveld is.
Werkt/werken die, dan kun je Armbian volgens dezelfde procedure testen.
Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat android een stuk minder stroom verbruikt dan een lubuntu of armbian. Dus ik zou inderdaad de voeding ook nog eens checken.
Het probleem zit in de detectie van de sd kaart. Bij sommige orange pi's zit daar een ( hardware ) fout. Armbian detecteert of er een sd kaart in zit. Bij android is die detectie er niet. Op https://forum.armbian.com/index.php?/topic/3113-orange-pi-pc-will-not-…
staan een paar opties. Je kan die detectie uitschakelen in de kernel of je kan pin nummer 9 aan de 0 volt hangen. Heb zelf gekozen om die optie in de kernel uit te zetten. Echter werkte niet.
Op 12 maart 2017 21:52:48 schreef Roches:
Bij mij was het juist android die ik niet draaiend kreeg op de Orange Pi, alle Linux versie's toch echt wel....Ik heb alle image's van Linux wel zo'n beetje, Armbian, Lubuntu, Jesse Lite....
Voor de Orange natuurlijk, kan je wel wat sturen via WeTransfer als je wilt...
mail staat in het profiel.....
Ook ik gebruik ook gewoon Win32Imager...
Als je android werkend wil hebben heb je phoenixcard 3.1.0 nodig om die image te schrijven op een sd mini. Anders werkt het inderdaad niet.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Er worden twee partities gemaakt iirc, zijn ze beide in orde?
Heb je al een ander merk/klasse kaartje geprobeerd?
EDIT: En inderdaad SD Formatter gebruiken voordat je met imagers aan de slag gaat!
EDIT2: @Hieronder, ik denk dat je wel verschil merkt zodra je gaat schrijven naar het kaartje.
Op 14 maart 2017 10:23:51 schreef Benadski:
Er worden twee partities gemaakt iirc, zijn ze beide in orde?Heb je al een ander merk/klasse kaartje geprobeerd?
EDIT: En inderdaad SD Formatter gebruiken voordat je met imagers aan de slag gaat!
Heb een sandisk ultra, samsung evo+ class 10 16GB en een verbatim class 4 4GB. Valt mij wel op dat er weinig echt verschil zit qua snelheid als ik android er mee op start.