Beste,
Ik ben bezig om met een grbl controler twee stappenmotoren aan te sturen via een arduino mega 2560.
Nu gebruik ik grbl controler 3.5 en krijg iedere keer de melding No data from com port after connect. Expecting grbl version string.
Nu waren er diverse opties die ik uit geprobeerd heb zoals baudrate op 11500 zetten.
Weet er iemand de code voor de arduino waar de grbl controler wel op reageerd, of een andere oplossing.
Ik gebruik de dual steppermotor met waar je div xbee modules op kan prikken.
Hoor graag of er iemand is die hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt voor het antwoord.
R Hoekstra
Ben je zeker dat je de juiste com poort gebruikt? GRBL Controller gebruik/ken ik niet, dus weet niet hoe het moet ingesteld worden. Ik heb een ATMega328 met grbl draaien, ook een seriele verbindingen en gebruik UniversalGcodeSender en bCNC. Probeer eerst met een "standaard" com programma zoals Terraterm (MSW), Minicom (Linux)en kijk of je gcode's kan doorsturen en een response krijgt. Een verkeerde com poort kan openen maar dan heb je nog geen connectie. GRBL voor Arduino heeft ook 2 zendtools, geschreven in Python, Stream.py en Simle_Stream.py, deze kan je ook gebruiken om bestanden door te sturen. Maar eerst kijken of je de juiste poort gebruikt, vooral met USB naar Serial adapters kan je wat problemen hebben als je ze een paar keer in en uit plugt. De USB enumeratie blijft soms optellen, na een tijdje heb je schijnbaar 10tallen com poorten waarvan er dan maar 1 echt werkt.
Groetjes,
eSe
gradtje
Ja... en toen ?
Kijk eens met een terminal programma of je iets uit de GRBL kunt krijgen ? Putty ofzo...
Sorry, had Ese ook al gezegd...
Heb je nou grbl op die Mega draaien dan ? De grbl die ik hier heb werkt op 9600bd...
Wanneer je grbl hebt gereset, stuurt ie altijd een melding via serieel.
[Bericht gewijzigd door gradtje op (15%)]