Beste,
Bij laag toerental zal de laadspoel van de BBM toch maar heel weinig vermogen leveren. Met een boostconverter kun je er dan nauwelijks laadstroom uit halen.
Twee voorstellen:
1. Als de lichtspoel van de BBM een gelijkspanning levert, dan zit er al een gelijkrichter in. Sluit dit maar eens direct aan op de accu, ga een stukje varen met een multimeter op de accuklemmen en zie eens wat de spanning doet. Tot 14,4V is toelaatbaar. Korte tijden iets hoger, mag ook nog wel. Omdat de opbrengst van de laadspoel toch niet zoveel is, is deze meestal bedoeld om rechtstreeks aan te sluiten op een accu. Vaar je heel veel lange stukken op hoog toerental, dan moet er eens iets vaker water worden bijgevuld in de accu.
2. Is de spanning toch veel hoger, dan is de gemakkelijkste oplossing om een motorfiets spanningsregelaar te scoren. En dan deze aan te sluiten op de laadspoel van de BBM, liefst vóór de ingebouwde gelijkrichter van de BBM. En vanaf deze regelaar naar de accu. Als de spanning te hoog dreigt op te lopen, dan regelt de spanningsregelaar terug.
M.vr.gr.
PaulAGM