Step file editor

Arco

Special Member

Zijn er ook eenvoudige programmaatjes waarmee je een step (.stp) file kunt editen?
Ik heb freecad gedownload. Buiten dat het een lomp programma is, werkt het niet erg intuitief en loopt het steeds vast... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

STEP files kan je niet editen, omdat dit enkel een bestand is om te delen met andere pakketen. Je kan STEP wil inporteren en dan editen. Je kan bijvoorbeeld https://www.rs-online.com/designspark/mechanical-software gebuiken.

GJ_

Moderator

Gewoon met het kladblok?

Op 27 maart 2017 19:49:40 schreef Arco:
Ik heb freecad gedownload.....
loopt het steeds vast... :(

De oude versies deden dat heel veel. Bij de laatste versies heb ik dat nooit meer meegemaakt.

GJ_

Moderator

OpenScad kan helaas geen step files importeren. Geen enkel CAD bestand eigenlijk, alleen STL files.

edit; DXF kan ook nog.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 28 maart 2017 11:23:58 (48%)

verhip, zie het.
Ik werk eigenlijk alleen maar met solidworks. Daarmee is het eenvoudig. Maar dat zul je vast niet zoeken.

RTFM, dan pas vragen...
Arco

Special Member

Ik had de laatste versie van Freecad gedownload. Die loopt om de zoveel tijd vast.
(begint dan na maken van een keuze als een dolle steeds meer windows te openen tot na een paar minuten de boel instort...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com