draadloze schakelaar omvormen tot standby killer

Hoi,

Ik zeg maar vast dat ik heel weinig weet van elektronica, ik ben softwareprogrammeur maar het meeste dat ik gedaan heb met elektronica is wat dingen solderen als een voltageverlager (een 7808) of wat weerstanden...

Maar ik vraag me af hoe moeilijk het zou zijn om een zender (afstandsbediening) van een bepaald merk draadloze schakelaar (Goobay) om te bouwen in de behuizing van een kapotte ontvanger van dat merk (220V dus) zodanig dat hij de zender activeert van die afstandsbediening om een ándere ontvanger uit te schakelen zodra het "standby verbruik" van het gehele ding onder de zoveel watt (of ampere) komt.

Wat je dan zou krijgen, ik geef wel een plaatje:

https://hwimages3.beslist.net/beslist-images/35000/F300/000/020/932/20932025.jpg

Is twee van die dingen op elkaar waarvan dan de bovenste de "standby killer" is en de onderste de gewone functionerende schakelaar.

De afstandsbediening maak je open en je haalt het zendcircuit eruit.

Dat heeft blijkbaar 12V nodig maar je zou er een batterij in kunnen stoppen om het simpeler te maken, maar...

Het idee is dat als langer dan een paar seconden het stroomverbruik onder de zoveel watt komt dat dan de zender geactiveerd wordt met een van de knoppen van wat dan eerst de afstandsbediening was, zodanig dat de ontvanger die eronder zit uitgeschakeld wordt.

Ik kan de afstandsbediening die ik heb niet openmaken, er zitten 3-ster (wat het ook is) schroefjes in die ik nog niet open kan maken.

Wat ik dus nodig zou hebben is de 220V in met de 220V uit verbinden op zo'n manier dat de ampere gemeten wordt en als hij langer dan een paar seconden onder de zoveel watt zit (zeg onder de 5/220 = 23mA) dat hij dan de zender activeert. Dat is alles.

:).

Ik bedoelde ik kan de ontvanger niet openkrijgen, de afstandsbediening moet ik blijkbaar slopen, als ik er eentje gekocht heb.