Akai GX-4000D bandrecorder

Goedenmiddag,ik heb een akai GX-4000D bandrecorder,

alleen heb ik 1 probleem ermee,

als ik de tulpstekkers van de lineout gebruik,voor links en rechts,is het linkerkanaal helemaal dood,waar kan ik het in zoeken,qua klacht?

ik gebruik een hele nieuwe tulpkabel,

Gr Marcel.

Werken alle 2 de vu meters op de akai ?.
Heb je al een andere kabel geprobeerd.
heb je ook al geprobeerd links of rechts aan te sluiten , dus niet stereo.

Is je versterker in orde , zitten er nog meer apparaten op aan gesloten ?.

Veel vragen en weinig info van jou kant..

Hoy,versterker is in orde,beide VU meters werken,andere kabels ook geprobeerd,maar geen verandering,

Bedankt voor je reaktie,heb je enig idee,wat er aan de hand kan zijn?

Ik merk bij wat ik ook doe,het linker kanaal helemaal dood is,er zitten geen aparaten meer op aan gesloten,alleen dit tapedeck,

Gr Marcel.

mel

Golden Member

Wat heb je op de koptelefoonaansluiting? bij weergave bedoel ik.
Akai heeft nogal last van "zwarte torren" dit is een mogelijk probleem.
Is dit trouwens alleen met weergave of ook met opname?Dit is trouwens een heel goed deck, ik heb er ook nog eentje staan :)

[Bericht gewijzigd door mel op maandag 8 mei 2017 16:43:43 (16%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 8 mei 2017 16:40:57 schreef mel:
Dit is trouwens een heel goed deck, ik heb er ook nog eentje staan :)

Mits fatsoenlijk gereviseerd is het een goed deck ja. :)

Zeker die nokkenschijven voor de deckbediening zijn een drama. Zijn van Zamac gemaakt en vallen na een paar jaar helemaal uit elkaar.

Ook de door jou aangedragen problemen met de transistoren met verzilverde pootjes zijn een probleem. De oxides vreten bij de tor naar binnen en dan is het afgelopen. Enige wat je dan nog kunt doen is de hele zwik vervangen.

Koppel-elcotjes in de uitgangscircuits zijn vaak ook aan vervanging toe.

Maar als je VU's wel beide uitslaan en er is toch geen signaal dan zou het zomaar een losse soldering van de uitgangsbus kunnen zijn. En zoals mel al zegt; heb je wel geluid via de koptelefoon?

Hoy,ja ik heb wel 2 kanalen,door de koptelefoon,ik denk inderdaad,dat ik een losse soldering heb,van een uitgangsbus,hoe kom ik daar het makkelijkst bij?

wat moet ik er allemaal voor los maken,om er bij te kunnen?

Gr Marcel,bedankt voor jullie reakties.

even Googelen, en je struikelt zowat over de service manuals voor deze machine... https://www.google.nl/search?safe=off&site=&source=hp&q=ak…