Git de repository en working dir

Hallo,

Ik wil mijn c programma's graag een git repo geven. Wat ik tot nog toe deed was het volgende:
Repo op bitbucket (A)
clone op mijn pc (B)

Als ik dan iets op locatie B had gewijzigd deed ik een commit en een push zodat dit ook op A staat.

Wat ik nu graag wil is mijn repo (A) niet op bitbucket, maar op mijn nas zetten. Nu heb ik dus,
//nas/Repo's/somerepo (A)
C:\projectjes\someproject (B)

Nu wil ik kunnen werken in map B en dit kunnen pushen naar map A. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Is dit soms alleen mogelijk als A op een git server oid staat?

PE2BAS
Arco

Special Member

Geen idee wat een 'git repo' mag zijn (nooit van gehoord), maar zo te zien iets linux-achtigs?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ondanks dat het door een zekere linus torvalds geschreven is werkt het dacht ik ook op windows. Het is een source code management systeem.

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 16 juni 2017 00:00:36 (19%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 15 juni 2017 23:28:32 schreef Arco:
Geen idee wat een 'git repo' mag zijn (nooit van gehoord), maar zo te zien iets linux-achtigs?

Een soort CVS of SVN (versiebeheer voor tekst- of codebestanden, begon ooit in de unix wereld volgens mij). Handig als je samen aan 1 programma werkt, je ziet precies wie wat waar heeft veranderd (en waarom) en je kan makkelijk een historische versie 'downloaden' voor tests of parallel werken aan diverse versies en die later samenvoegen.

Alex P

Golden Member

Git gebruik ik regelmatig en ben er vrij zeker van dat Git helemaal niets met elektronica te maken heeft.

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Hallo,

Wat Bas voorstelt lijkt me de juiste oplossing. Ik ga dit vanavond proberen.

Over de link met elektronica, het is misschien een grensgevalletje maar ik gebruik het voor mijn embedded C programma's. Ik zat wat te twijfelen tussen dit forum of een andere, maar hier zijn de mensen een stuk behulpzamer in mijn beleving.

Statusupdate:
Het werkt met de oplossing van Bas Smit. Bedankt voor het meedenken.

[Bericht gewijzigd door hardbass op vrijdag 16 juni 2017 19:54:49 (12%)

PE2BAS

ik heb mijn eagle pcb designs in git. Je moet er van uit gaan dat je niet op twee plekken veranderingen kan doen... toch doe ik het we eens fout en soms dan werkt de automerge gewoon!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

corrctie....post mag weg

[Bericht gewijzigd door sup3rted op donderdag 20 juli 2017 21:25:57 (94%)