Ik ben bezig met een klein programma te schrijven voor een knipper licht te kunnen maken. Dit is de eerste keer dan ik met xwisp werk en hier bij krijg ik al direct een probleem.
Als ik wil gaan uploaden krijg ik verschillende foutmelding zie bijlage voor de foutmeldingen en het programma dat ik geschreven heb.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Zoals arco ook al aan geeft, deze fouten zitten in je programma en niet in de compiler. Tijdens het compileren komen de fouten naar boven.
Ik snap ook niet waarom je de code drie maal herhaalt, één maal is voldoende om je led te laten knipperen.
Ik gebruik gewoon de 10200_bert en vandaar gaat die dan naar 10200_inc_all en dan beginnen de fouten moet ik dan gewoon een die bibliotheek nog eens downloaden van het internet of gaat dees niet helpen.
En de reden waarom ik een educatief 3 keer laat knipperen is oat dees de bedoeling is, er gaat natuurlijk een gemakkelijkere manier zijn om dees te kunnen schrijven maar in mijn ogen gaat dees perfect werken.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De compiler geeft die fouten omdat hij allerlei defines niet kan vinden.
De code 3x herhalen is zinloos; de code wordt toch al eindeloos herhaald...
En hoe kan ik dit dan oplossen.
want als ik er gewoon een programma insteek van dat deze maar 1 led moet laten branden werkt het ook niet.
weten jullie hier een oplossing aub voor.
en ik moet de code 3 maal herhalen op dat eerst led 1 3maal moet pinken en dan de andere led 3maal moet pinken.
Op 1 augustus 2017 01:24:12 schreef christophe1992:
En hoe kan ik dit dan oplossen.
Ik heb dat boek van Bert van Dam jaren geleden ook gekocht, leuk boek om eens door te lezen. Maar je kan er weinig mee vindt ik, alles is voor gekauwd en als je zelf iets wil maken loop je al snel tegen deze problemen aan. Ook kun je niets veranderen aan alle include files die er bij zitten, ik vindt Jall niets en kan je er ook niet verder mee helpen.
en ik moet de code 3 maal herhalen op dat eerst led 1 3maal moet pinken en dan de andere led 3maal moet pinken.
Oké, dan kun je het zo doen zoals je nu doet. Maar het kan ook anders, je maakt bijv. een teller aan die je in je lus tot drie laat tellen voordat je naar je volgende led uitgang gaat. Of je doet het in een FOR NEXT lusje, als dat tenminste kan in Jall.