Trommelverlichting Miele Novotronic W935 Super

Het lampje van de trommelverlichting van onze ouwe trouwe Miele Novotronic W935 Super wasmachine heeft de geest gegeven. Het zit aan de voorkant, boven, achter de deur, achter een plastic kapje. Ik kan niet zien of ik dat kapje er af kan trekken en gewoon proberen en het dan te breken zie ik niet zitten.

De handleiding geeft aan in dit geval de technische dienst in te schakelen. Mogelijk is het dus niet zo simpel als dat kapje er af te trekken en zou ik misschien de hele voorkant moeten openen, bijvoorbeeld zoals hier beschreven: https://www.partsnl.nl/adviescentrum/hoe-kun-je-een-miele-wasmachine-o… Maar misschien hoeft dat niet.

Weet iemand hoe je bij dat lampje komt, zonder onnodig werk?

Je zal bij een 935 de voordeur idd moeten openen. Lampje moet vanaf binnen vervangen moeten worden.

Gisteren voor het eerst de schokdempers van deze machine (uit 1999) vervangen wegens bonken tijdens centrifugeren.

En passant het lampje van de trommelverlichting (12V 5W) vervangen door een 4W die ik nog had liggen. Het nieuwe lampje doet het ook niet en bij nader inzien lijkt het Philips 5W lampje ook nog heel. Als ik weer eens zin en tijd heb zal ik daar nog eens nader naar kijken. Dat lampje brandt al zeker 10 jaar niet, dus er is geen haast.

Het openen van de machine is een fluitje van een cent en om de voorkant te openen hoeft de bovenkant er niet af. Ik heb uiteindelijk wel het huis van het afvoerfilter eruit genomen, omdat ik niet bij de linker demper kwam. Twee kleine boutjes en drie slangklemmen. Allemaal degelijk Duits spul dat niet breekt.

Het viel me op hoe schoon en netjes de machine na 20 jaar nog steeds is. Met het wisselen van slijtagedelen zie ik die nog wel 20 jaar meegaan.

Voor €13,70 en wat eigen tijd doet ie ut weer. Denk niet dat deze dempers de 20 jaar gaan halen, maar nu ik weet hoe je ze moet vervangen zal dat een volgende keer een half uurtje werk zijn.

Op 7 maart 2020 14:49:32 schreef Kilian:
Het viel me op hoe schoon en netjes de machine na 20 jaar nog steeds is. Met het wisselen van slijtagedelen zie ik die nog wel 20 jaar meegaan.
Voor €13,70 en wat eigen tijd doet ie ut weer. Denk niet dat deze dempers de 20 jaar gaan halen, maar nu ik weet hoe je ze moet vervangen zal dat een volgende keer een half uurtje werk zijn.

Alles zo herkenbaar..... goed bezig! (en dat kan ook met zo'n machine)

Heb ook nog zo een w934 machine staan, mss de sturing defect dat het lampje niet brandt?