Ik heb een Dynacord ST 2200 gereed gemaakt, alleen heeft het toestel geen luidsprekerbeveiliging (DC protectie of inschakelplop beveiliging). Ploppen doet hij gelukkig niet, maar op de zekering voor de beveiliging van de luidsprekers vertrouw ik liever niet.
Heb hier nog een 19" behuizing staan en wil daar wat externs mee maken. Ruimte in de versterker is er niet.
De ST 2200 versterker is dual mono opgebouwd, ieder kanaal heeft een eigen voedingstrafo, gelijkrichter en set condensators. De audio ingang deelt dan wel weer de ground.
Kan ik ongestraft een Velleman K4700 gebruiken? Of kan ik beter twee kits gebruiken; voor ieder kanaal 1? Of is de ground van ieder kanaal te isoleren?
Ik heb hier ook nog wat AliExpress beveiligingskits liggen, maar die gebruiken SS8050 transistoren met een maximum voltage van 40V. Aangezien de Dynacord ST2200 een railvoltage heeft van 63V, denk ik dat die transistortjes het niet overleven als een eindtor in de Dynacord hemelen gaat, of kan ik daar gewoon spanningsvastere types voor gebruiken? Gaat om dit kitje van 3 euro:
Thevel
Golden Member
Ik heb hier ook nog wat AliExpress beveiligingskits liggen, maar die gebruiken SS8050 transistoren met een maximum voltage van 40V.
Is er ook een schema meegeleverd?
Op de foto's is het niet helemaal goed te volgen maar te zien gaan de luidsprekers naar een spanningsdeler met 15kΩ weerstanden, ik denk dat het printje die 63V wel overleefd.
ik heb destijds 2x zo een K4700 gebruikt omdat mijn versterker een mono brugversterker was. per kanaal had ik dus zo een luidsprekerbeveiliging
Is er ook een schema meegeleverd?
Op de foto's is het niet helemaal goed te volgen maar te zien gaan de luidsprekers naar een spanningsdeler met 15kΩ weerstanden, ik denk dat het printje die 63V wel overleefd.
Nee, helaas niet...Misschien maar gewoon eens de proef op de som nemen, en kijken of de boel in de brand vliegt als ik er 63V op zet 
Ja, dat gaat om de voeding van het printje. Dat is niet zo'n probleem. Het gaat mij om de maximale DC spanning die de luidsprekeringang van het printje voor zijn kiezen zou kunnen krijgen.