Beste mensen op dit Forum.

Ik ben bezig een printplaat te maken, een H-Bridge aan mijn Raspberry. En ik wou hierbij 2 servo's aansturen.

Nu is de vraag, als je 5v op je servo zet. En de geele signal draad dan een PWM pulse op zet van 3.3v. Of de servo aan aanpakt of heb je hier speciale 3.3v micro servos voor nodig?

Groet, Wouter van Wegen

Op 13 oktober 2017 16:51:12 schreef pascalbythree:
Ik ben bezig een printplaat te maken, een H-Bridge aan mijn Raspberry. En ik wou hierbij 2 servo's aansturen.

Waarom heb je een H_brug nodig om een servo aan te sturen? Ik neem aan dat het om modelbouw servo's gaat?

Nu is de vraag, als je 5v op je servo zet. En de geele signal draad dan een PWM pulse op zet van 3.3v.

Gewoon kijken of het werkt, er kan niets stuk gaan.

Of de servo aan aanpakt of heb je hier speciale 3.3v micro servos voor nodig?

Je kan er ook een level shifter tussen zetten, dan ga je van 3.3 naar 5V.

Misschien kun je hier nog iets mee.
https://www.circuitsonline.net/artikelen/view/48

De meeste modelbouwservo's kan je met een 3V signaal perfect aansturen, de voeding mag gerust 5V blijven (op 3V voeding hebben de servo's niet veel kracht meer). Je hebt ook geen H-brug nodig, direct vanuit de PI moet lukken. Eventueel kan je nog een 1k weerstand ertussen zetten. Signaal moet een lengte hebben van 1 tot 2 ms, elke 20 ms herhalen. Ofwel PWM freq. 50 Hz, dutycycle tussen 5% en 10%

Mzzz

dutycycle tussen 5% en 10%

Als hij het niet doet op mijn nieuwe functie generator. Kan dat komen omdat de duty niet lager kan?

En zo werkt hij wel:

Met de labvoeding op 6v.

Dit betend toch dat hij 6v nodig is??? Groet, Wouter.

Verder gaat hij helemaal naar links als je hem aan zet. Tussen posities niet werkend.

Terwijl heel google vol staat met:

Die ppm servo's werken op 50Hz met een duty cycle tussen 5% en 10%.
Dat is dan tussen de 1ms en 2ms, de middenstand is 7.5% (1.5mS)

Staat allemaal in het artikel Wouter.