Hallo,
Ik heb een vraag..

Ik ben bezig met een systeem te bedenken om oogstmachines op afstand te kunnen diagnosticeren.
Het gaat om machines die gebruik maken van een touchscreen terminal die draait op Windows CE 6.0 hier staat een Programma op dat de machine aanstuurt.
Nu zou ik graag Wisemo installeren op de terminal en zo deze overnemen op een gewone PC.
Hiervoor moet ik een internetverbinding tot stand brengen op de terminal.
Dit zou ik graag doen met een Siemens MC35i of Cinterion MC55i hiervoor heb ik de kabels en spullen beschikbaar.

Heeft iemand van jullie ervaring met dergelijke installatie's?
Ik ben voornamelijk opzoek naar het instellen van de internet settings van het modem..

Op 24 oktober 2017 22:06:00 schreef Mvanham:

Het gaat om machines die gebruik maken van een touchscreen terminal die draait op Windows CE 6.0 hier staat een Programma op dat de machine aanstuurt.

Weet je dat zeker? Als het ISOBUS is, draait het programma namelijk in de ECU van de machine en is je scherm een zg Virtual Terminal. Dat maakt het dan waarschijnlijk wel een stuk simpeler.

Wat voor CPU zit er in die terminal? Als het een ARM is zou het best kunnen dat de Wisemo software die je opnoemt nooit voor ARM geport is.
Van VNC server weet ik wel dat er een ARM-port is.

Verder is het nog een uitdaging om de server software op zo'n device te krijgen. Zit vaak dichtgespijkerd en zonder originele (HMI/programming) software krijg je het er vaak niet op gezet.

[Bericht gewijzigd door henri62 op (13%)]

Ik zou gebruik maken van vnc server.
Als het een ARM device is dan kun je zoals henri aangeeft gewoon de vnc server gebruiken.
Dat is verreweg het makkelijkst en snelst. Dit gebruik ik ook op al onze WinCE devices.

Op 24 oktober 2017 22:06:00 schreef Mvanham:

Ik denk eigenlijk dat je PC en je touchsreen als HMI "human machine interface" gebruikt wordt voor de bediening van de machine, en dat de daadwerkelijke besturing een controller is. Het zou ook niet slim zijn om zoiets door de PC te laten doen. Aan de andere kant is Win CE 6.0 wel ontworpen voor Industriële controllers, dus misschien kan het wel ook.

Nu zou ik graag Wisemo installeren op de terminal en zo deze overnemen op een gewone PC.

Krijg je terugmelding van eventuele fouten of storingen op de PC? Of kun je de states van de machine doorlopen op de PC?

Op 24 oktober 2017 23:24:29 schreef henri62:
[...] Weet je dat zeker? Als het ISOBUS is, draait het programma namelijk in de ECU van de machine en is je scherm een zg Virtual Terminal. Dat maakt het dan waarschijnlijk wel een stuk simpeler.

Wat voor CPU zit er in die terminal? Als het een ARM is zou het best kunnen dat de Wisemo software die je opnoemt nooit voor ARM geport is.
Van VNC server weet ik wel dat er een ARM-port is.

Verder is het nog een uitdaging om de server software op zo'n device te krijgen. Zit vaak dichtgespijkerd en zonder originele (HMI/programming) software krijg je het er vaak niet op gezet.

Bedankt voor je reactie!
Ja machine is niet ISOBUS, Maakt via canbus verbinding met module waar dat idd. het programma op draait. Als ik deze terminal kan overnemen zie ik alles en kan ik alles bedienen, lijkt mij het simpelste.

CPU is :ATMEL, ARM926EJ-S-AT91SAM9263.

Ik kan alleen op internet nergens een download van VNC voor Windows CE vinden, dus daarom dat ik verder was gaan kijken naar alternatieven voor Remote control van CE6.0

Op 25 oktober 2017 09:30:37 schreef erikkate:
Ik zou gebruik maken van vnc server.
Als het een ARM device is dan kun je zoals henri aangeeft gewoon de vnc server gebruiken.
Dat is verreweg het makkelijkst en snelst. Dit gebruik ik ook op al onze WinCE devices.

Is VNC ook te gebruiken als ik mijn device met een GPRS modem verbind??
Ik dacht dat VNC alleen binnen eigen netwerk werkte?