Ik heb vorige week een 5 inch TFT scherm gekocht voor de GameCube. Ik ben nu bezig om deze in een transparante box in te bouwen voor video-editing doeleinden. Deze box doet tevens dienst als signal converter (zodat ik meerdere apparaten kan aansluiten en doorlussen).

Het scherm beschikt over een composiet video aansluiting (tulp) en audio L/R aansluitingen.

Ik wil nu een converter bouwen (kopen?) waarbij het S-video signaal wordt omgezet naar composiet video (S-video in - composite out).

Heeft iemand enig idee of hiervoor een kabel / converter te koop is? Zo ja, waar kan ik deze kopen / bestellen? Zo nee, is dit zelf te bouwen en wat heb ik hiervoor nodig? (schema o.i.d. is zeer welkom!!!) :)

Ik heb zo'n kabeltje liggen, is 10 cm lang en gewoon een kabel met aan ene eind s-video en andere kant een tulp stekkertje, dus erg moeilijk kan het niet aan te sluiten zijn.

Heeft dat kabeltje niet toevallig meer dan 4 pins? Ik heb ook zo'n kabeltje bij m'n laptop gekregen maar daar heeft de "S-video" plug 7 pins, waarschijnlijk wordt het signaal dus al in de laptop geconverteerd... Aangezien ik geen zin heb om m'n laptop uit elkaar te schroeven om te kijken hoe het signaal daar wordt geconverteerd leek het me een goede optie om de vraag op dit forum te posten ;-) Thnx anyway!

Weet iemand eigenlijk hoe dit werkt? Volgens mij kom je op de tulp nl. pinnetjes tekort!?

S-video pinout:
1- Y ground
2- C ground
3- Y intensiteit
4- C kleur

Tulp pinout:
1- ???
2- ???

Of zit er een conversieschakelingetje in het kabeltje?

Even mijn multimeter gepakt:

S-VIDEO pinout getekend
     =
 1-     -4

2-       -3

Tulp pinout:

binnen pin=1
buitenkant=2

ff getekent :P

zo hier dan de pinout:

S1=Buitenkant tulp (2)
S2=binnen tulp (1)
S3=binnen tulp(1)
S4=Buitenkant tulp (2)

Zo zit een converter ervan in elkeaar :)

Veel succes ;)

Worden dan het kleur en intensiteits signaal hard-wired samengevoegd, evenals de beide grounds ofzo? Lijkt me een beetje geforceerd, maar ok, het werkt, dus waar hebben we het dan nog over.

Toch ben ik wel benieuwd, misschien iemand die kan vertellen hoe dit werkt?

even tussendoor:

afgelopen 2 dagen zijn er al 3 topics over hetzelfde onderwerp geweest.

je kunt de C (chrominatie) dmv een condensator van 470pF aan de Y (Luminantie) leggen, en dan heb je het gewilde composiet (CVBS) video signaal.
de twee grounds (GND) moet je hard wired aan elkaar knopen.