[TS4871] bias bypass pin gebruiken voor biassen AC-coupled input

Ik gebruik een TS4871 als een kleine audio-versterker. Ik heb een signaal dat ik met een koppel-C in serie aanbied aan Vin-. Dit signaal kan ik biassen op Vcc/2 door hem langs een delertje tussen Vcc en GND te halen, maar ik vroeg me af of ik daar de bypass pin ook voor mag misbruiken. Immers hangt daar in de vele voorbeeldschema's in de datasheet ook Vin+ aan vast. Maar dan zou ik wel willen weten wat voor weerstand ik moet gebruiken, ofwel hoeveel die interne bias-bron kan sinken/sourcen. Zoiets kan ik echter niet in de datasheet vinden.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is op de late (voor mij althans) avond.

[edit]
Hmm, ik begon met een idee'tje met een analoge mux maar nu het een opamp (met feedback) is geworden slaat mijn vraag nergens meer op, aangezien de feedback loop wel zal volstaan voor het biassen zolang ik de ingang maar met een koppel-C heb uitgevoerd.

Over en sluiten dus maar :)

[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 5 februari 2018 22:05:31 (18%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Bladzijde 19 t/m 25 (application note) van de gedownloade datasheet schrijft over R6. Ik zie dat deze weerstand in een toepassing 110kΩ is en in een andere toepassing 0Ω is. Ook wordt de waarde 'Short Cicuit' genoemd.
Doe er je voordeel mee.

Dat klopt, en dat had ik ook al gezien. Maar goed dat je het zegt, want ik was er steeds vanuit gegaan dat als die bypass-pin aan Vin+ zat, er dan geen verder signaal aan Vin+ vast zat.
Maar nu je me er op wijst zie ik in dat bijbehorende schema dat ze daar weldegelijk een externe bron aan hangen, dus dat die bias-bypass pin meer te doen krijgt dan alleen de bias current van de opamp-input vereffenen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb het (een?) schema van het datasheet "nagebouwd". En volgens mij zit er gewoon een verbinding tussen bias en 1 van de VIN pinnen. Als jij zegt dat het Vin-plus is dan geloof ik je. Werkt als een tierelier.

Ik geloof dat ik met een "LM4871" ben begonnen (en dus dat datasheet), maar later op basis van kosten op een andere xx4871 ben overgestapt. Kan de TS4871 of een andere zijn.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 6 februari 2018 12:43:26 (35%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/