Is er een test om de pickit 3 te testen?
Ik was aan het programmeren en ineens zegt mijn usb poort dat er teveel stroom getrokken werd.
Aan de pickit zat alleen een 16f628a.
Als ik nu spanning meet tussen Vdd en Gnd meet ik niks.
En er wordt geen enkele pic meer herkend.
Wat heb ik fout gedaan?

Een pickit2/3 is toch moeilijk kapot te krijgen. (is me pas 2x gelukt: een laten vallen, en een netspanning op gezet... ;) )
Wordt de pickit nog wel door het programma herkend?

Ik gebruik ze hier voor productie werkzaamheden (ja ja, niet aanbevolen), toch 2 a 3x per jaar dat er wel eentje ging.

Meestal vanwege een lusje tussen de PC en het boardje dat geprogrammeerd moest worden.
tip; USB isolator

De pickit wordt herkent door het programma.
Alleen als ik er een pic aanhang dan zegt de pickit dat er niks aan zit, verify werkt niet.
Picjes zijn nieuw , 5 stuks geprobeerd.

Ja, het blijven waardeloze dingen. Ik snap nog steeds niet waarom ze de pickit2 eruit gehaald hebben. Heb er hier ook regelmatig problemen mee dat de pic niet herkend wordt.

Kun je het type pic ook niet handmatig selecteren?

Op 14 februari 2018 17:30:58 schreef Lambiek:
Ja, het blijven waardeloze dingen. Ik snap nog steeds niet waarom ze de pickit2 eruit gehaald hebben. Heb er hier ook regelmatig problemen mee dat de pic niet herkend wordt.

Kun je het type pic ook niet handmatig selecteren?

Er komt te staan "No device detected."
Ik heb jarenlang geprogd met de wisp ,nooit geen problemen gehad.
Maarja sinds de komst van W10 is dit ook geschiedenis.

Je kunt toch met de hand een device kiezen, of gaat dat ook niet.

Op 14 februari 2018 19:38:46 schreef 19roland70:
[...]
Er komt te staan "No device detected."
Ik heb jarenlang geprogd met de wisp ,nooit geen problemen gehad.
Maarja sinds de komst van W10 is dit ook geschiedenis.

Beste 19roland70,

Mijn eerste programmatie van een PIC was met een Wisp648 en Jal op Windows 10 en dat werkte meteen. Dus het is nog geen geschiedenis.

mvg

Pieter

Heb toch nog nooit problemen gehad met de pickit 3..
DE pickit 2 die ik in dezelfde tijd nieuw aangeschaft had i.v.m. de slechte commentaren op versie 3 heb ik inmiddels weggegeven wegens nooit problemen.

Misschien eens de nieuwe firmware erop zetten?

Op 14 februari 2018 16:33:49 schreef 19roland70:
De pickit wordt herkent door het programma.
Alleen als ik er een pic aanhang dan zegt de pickit dat er niks aan zit, verify werkt niet.
Picjes zijn nieuw , 5 stuks geprobeerd.

die programmer kun je wel afschrijven. dat is precies hoe ze hier ook in de prullenbak belanden.

Gebruik je de losse GUI, of MPLAB/IPE? (daar zijn namelijk wat problemen mee)

Op 15 februari 2018 11:27:27 schreef Arco:
Gebruik je de losse GUI, of MPLAB/IPE? (daar zijn namelijk wat problemen mee)

Ik gebruik de losse gui.

Op 15 februari 2018 10:36:08 schreef tussen plus en min:
[...]
Beste 19roland70,
Mijn eerste programmatie van een PIC was met een Wisp648 en Jal op Windows 10 en dat werkte meteen.

Mijn wisp wordt niet meer gezien door w10.

Op 15 februari 2018 11:12:58 schreef chuckie:
Misschien eens de nieuwe firmware erop zetten?

Ook al gedaan.

Op 15 februari 2018 11:22:20 schreef wielklem:
[...]
die programmer kun je wel afschrijven. dat is precies hoe ze hier ook in de prullenbak belanden.

Ik had nog een pickit2 liggen die gebruik ik nu,ik vind deze robuuster als de pickit3.
En het rare is dat ik er niks raars mee gedaan heb , gewoon alleen de losse pic proggen.

Standaard geeft de PICkit 3 geen voedingsspanning aan de te programmeren PIC. Dat moet je ergens in een sub-menu aanzetten.

Op 15 februari 2018 18:20:09 schreef 19roland70:
Mijn wisp wordt niet meer gezien door w10.

Dus hij heeft het ooit wel gedaan? Is er dan een probleem met de drivers? Ik heb de Wisp648 als een bouwpakket bij Voti gekocht, samen met de CABLE-D9M-1-8-D9F een USB->DB9 kabel. De drivers werden zonder problemen geïnstalleerd.

De USB -> RS232 omzetter luister nogal nauw; niet alle zijn geschikt voor bitbangen... (beste een FTDI nemen)
Die Wisp is trouwens toch een antiek geval; niet meer geschikt voor moderne pics.

Op 15 februari 2018 19:17:18 schreef Hunter:
Standaard geeft de PICkit 3 geen voedingsspanning aan de te programmeren PIC. Dat moet je ergens in een sub-menu aanzetten.

Klopt als ik deze aanzet krijg ik nog geen spanning op de pic

Op 15 februari 2018 19:23:39 schreef tussen plus en min:
[...]

Dus hij heeft het ooit wel gedaan? Is er dan een probleem met de drivers? Ik heb de Wisp648 als een bouwpakket bij Voti gekocht, samen met de CABLE-D9M-1-8-D9F een USB->DB9 kabel. De drivers werden zonder problemen geïnstalleerd.

Ik denk dat het een driverprobleem is ,de wisp is wel verouderd en trager als de pickit maar wel robuster.
En zoals Arco zegt De wisp ondersteund de moderne pics niet.