Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Van mijn casciever die elke dag nog aanstaat heb ik het cassettedeck eens nagekeken dat niet meer goed werkte. Nu bleek dat de capstansnaar kapot was maar ook dat de aandrukrol eigenlijk te hard is en niet goed meer is en ook versleten waardoor ie niet meer goed tegen de capstan-as aankomt. Helaas kan ik nergens een adres vinden ook niet op Ebay of elders om zo'n aandruk rol te vervangen. De snaartjes waren met elastiekjes wel te fixen, maar hoe kan je een aandrukrol eventueel fixen ?
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hebben ze hier niets meer?
https://www.hecke.com/
Bart64
Nee... dacht erover om van een oude walkman de rol misschien over te zetten.. er is nauwelijks iets nog te krijgen van dit oude vintage a merk
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Ergens moet ik nog een ass. doos met drukrollen hebben liggen, is er een foto te maken of anders de maten te meten, dan zal ik eens kijken. Elastiekjes als aandrijfsnaar is geen goed idee, deze "smelten"als het waren en dan ben je aan de beurt om de boel weer schoon te krijgen.
Groetjes Hans.
Thevel
Golden Member
Op 8 maart 2018 18:55:23 schreef Bart64:
De snaartjes waren met elastiekjes wel te fixen, aandrukrol
Als je voor de aandrijving van de capstan-as ook een elastiekje gebruikt hebt dan gaat het niet werken, het geluid wordt vreselijk vals!
Je moet een "echte" rubber snaar gebruiken.
Edit/
Ik heb hier ook nog verschillende aandrukrollen liggen.
Bart64