Kenwood KA-8300 amp, versterkermodules

joopv

Special Member

Mijn Kenwood KA-8300 stereo versterker is overleden na een achteraf wat domme actie mijnerzijds. Ik probeerde met een toongenerator 15-20kHz bij 100W te maken in een 8 ohm dummyload. Dat hield ie niet lang vol :(

Dit is al weer enkele jaartjes geleden en het ding wacht tot op heden op een reanimatie.

Er zitten TA-100W modules in. Ik neem aan dat die overleden zijn, en iemand op Aliexpress bied ze aan voor 70 dollar:
https://www.aliexpress.com/item/TA-80W-1psc-Free-Shipping/32...64444.html

Ik vraag me nu af wat je dan precies krijgt. Is het orgineel, of goede chinese namaak, of slechte namaak? Wat denken jullie?

Shiptronic

Golden Member

Heeft het een speciale reden dat je hem weer wil maken? om eerlijk te zijn is die het niet meer waard. Enige waarde die er nog is zit is de trafo en koel blokken, en een paar flinke elco's . Helaas eol. :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb in dergelijke apparatuur met unobtainium STK ic's wel eens LM3886 modules gezet. Eigenaar blij want het speelde weer.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Persoonlijk vertrouw ik die dingen van Ali voor geen meter, maar van mij mag je. Ik zou meer vertrouwen hebben in een LM3886 module zoals Roland voorstelt, heb je meteen ook een temperatuursbeveiliging. Mooi ding om te zien, maar ik denk dat echte onderdelen ervoor vinden niet kan zonder een andere te slopen. Ik denk dat je met wat moderne onderdelen er nog een heel nette versterker van kan maken, want wat ik er zo van zie op de verschillende plaatjes lijkt me deze behuizing zeer "modbaar". Verdere bonus is dat moderne transistoren/ICs wellicht een iets betere warmtegeleiding hebben naar de behuizing, zodat je meer thermische marge hebt.