Hallo iedereen,

Ik zou in mijn keuken 2 luidsprekers willen plaatsen die ik via een eenvoudige versterker wil aansluiten op mijn tablet (via mini jack). Welk type versterker kan ik hiervoor gebruiken? De enige vereiste is dat ik het volume ermee kan regelen.
Voor de luisprekers had ik gedacht aan autoluidsprekers, omdat ik ze wil inbouwen in een kast.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg

Gembird

gewoon een moderne autoradio met bluetooth, dan kun je de tablet daarmee koppelen, handiger als die jackstekker steeds erin steken. paar 4ohm speakers eraan en klaar..

Dan heb je weer een voeding nodig. Je kunt een gewone versterker rechtstreeks in het stopcontact prikken. Met een rca minijack verloop naar je tablet. Of een externe bluetooth ontvanger erbij.

https://www.allekabels.nl/dynavox/7341/1219568/mini-versterker.html

Zoiets, of natuurlijk iets uit de kringloop/marktplaats. Deze is wel veel kleiner.

Met bluetooth

https://www.djstunter.nl/avlink-sta40-bt.html

Ik heb een paar keer versterkers (met toestemming) meegenomen van de gemeente dump voor de behuizingen (om daar eigen versterkers of andere projectjes in te bouwen), maar ze deden het altijd nog!

Helaas is dat nu vrijwel niet meer mogelijk (in NL). Je zou denken dat ze blij zijn met zo'n recycling, maar schijnbaar is dat voortaan verboden...

Auto luidsprekers zijn meestal 4 ohm. Moderne versterkers (o.a. Dolby surround rommel) is daar vaak niet voor gespecificeerd gek genoeg, dus let daar op.
Op zich kan een op 6 ohm gespecifieeerde versterker prima 4 ohm luidsprekers aansturen als je het niet te gek maakt, maar je zult net zien dat er een beveiliging inzit die regelmatig aanspringt als je daar niet op let...

Mooi compact versterkertje met bluetooth, precies wat je nodig hebt.
Of een leuk inbouw versterkertje.

[Bericht gewijzigd door 2N3055 op (32%)]

Waarom nu weer bluetooth als het gewoon met een kabeltje kan... |:(
Neem een goedkope PC speakerset, zijn actief compleet met versterker...

Op 8 november 2018 11:05:59 schreef Arco:
Waarom nu weer bluetooth als het gewoon met een kabeltje kan... |:(

Het is trend om overal de 3.5mm jack af te halen.
Kun je wel verloopjes gaan kopen, maar wil je tegelijk laden heb je dan weer een verloop op je verloopje nodig....

Op 8 november 2018 11:19:57 schreef 2N3055:
[...]
Kun je wel verloopjes gaan kopen, maar wil je tegelijk laden heb je dan weer een verloop op je verloopje nodig....

Dan is het zaak om geen Apple te kopen, en ook niet de waardeloze Google-kopie van Apple.

Op 8 november 2018 11:19:57 schreef 2N3055:
[...]

Voor nu geen probleem. De tablet van de topicstarter heeft een mini jack. Ik zou ook proberen met een PC speakersetje. Misschien wel goedkoop te scoren in de kringloop.

Op 8 november 2018 12:48:41 schreef Thehof:
Is dit niet wat, gebruik hem zelf ook.
Bevalt prima.

https://www.wish.com/search/bluttooth%20versterker/product/5b9b6c6ab9f…

Vreemde toko.. Inloggen met smoelenboek of google. :-(
Dit aapje gaat hier niks willen kopen..

@TS
Met inbouw auto luidsprekers heb je gelijk een nette afwerking met rooster. Een willekeurige versterker is bruikbaar, meestal iets van een aux ingang,100-500mV. De tablet vol open en het volume op de versterker regelen.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (24%)]