Ik heb nieuw in doos een Philips AN192 gekocht van 1983.
Ik heb die ingebouwd in een oldtimer MGB.
Antenne op het spatbord, krijg er geen geluid uit alleen ruis.
Heeft iemand tips of trucs zodat ik er toch een zender op kan krijgen
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Groet, vanGilske
Thevel
Golden Member
Als je een stuk elektriciteits draad in de antenne aansluiting duwt dan zul je een aantal FM zenders moeten ontvangen, anders is je radio gewoon kapot.
Oeps, zie nu dat de radio geen FM heeft.
Op de AM zul je nog nauwelijks een zender ontvangen, bijna alle AM zenders zijn in NL uit de lucht.
Zo te zien alleen middengolf en lange golf. Geen FM.
Middengolf zenders beginnen zeldzaam te worden ben ik bang.
Vanavond na 21.00 uur even luisteren. De buitenlandse MG stations komen dan weer door.
Hoor je dan nog niets is er toch echt iets defect.
Er zijn in NL nog enkele MG stations o.a. Radio Maria (Groot Nieuws Radio) op 1.008kHz tot 01-01-2019 en de Vahon (1.566kHz) hier in de randstad.
Thevel
Golden Member
Je kunt op de volume potmeter in de radio een aansluiting maken er een MP3 speler o.i.d op aansluiten.
Ik weet niet of je er handig genoeg voor bent, er is een schema van de radio:
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het typenummer verschilt in coderingscentrum en uitvoeringsnummer dus geen garantie dat het schema precies hetzelfde is. Ik denk dat de TS een erg laat exemplaar te pakken heeft. Schema van 1979, toestel van 1988. Gemiddeld kom je dan bij 1985 in de buurt 
@testman hieronder: dat verbaast me wel. Het was oorspronkelijk een Hong-Kong type en in 1988 stond er meestal nog Hong Kong op. Mogelijk een oude productielijn verkocht aan de Chinezen in ruil voor een deel van de productie?
Thevel
Golden Member
Op 10 november 2018 14:55:55 schreef Hugo Welther:
Radio Maria (Groot Nieuws Radio) op 1.008kHz
Wil er niet aan denken om daar gedurende een autorit naar te luisteren 
Als er lange golf op zit, zet je toch BBC4 op? 198 kHz.
Ik had vroeger een autoradio met kortegolf.. heerlijk naar de amateurs op 40 zitten luisteren 
's Avonds moet je 50 a 100 zenders kunnen horen. Niet allemaal even goed, maar ze moeten er wel zijn. Overdag afhankelijk van de locatie 5 a 10 zenders.
Eventueel kan je een audio ingang toevoegen door een stuk afgeschermde draad te nemen en die op de koolbaan van de potmeter aan te sluiten.
Zet de radio even op een losse accu of voeding, en probeer dan een meetsnoer of iets dergelijks als antenne te gebruiken. Hoor je dan nog niets, dan is er wat mis met de radio.
Binnenshuis zul je wel veel storing oppikken.
Martin V
Telefunken Sender Systeme Berlin
Op 10 november 2018 15:03:24 schreef kris van damme:
en ook, sinds kort: Radio Paradijs zendt (weer) uit in Utrecht, op 1584kHz
Zeker weer met 10Watt uit een 807, dan zal die wel een best bereik hebben?
KGE
Golden Member
Wanneer je het nostalgische karakter wilt behouden en toch je eigen muziek wilt beluisteren:
of in zelfbouw:
http://sci-toys.com/scitoys/scitoys/radio/am_transmitter.html
Vooral de laatste is relatief simpel te maken.
bleutooth ontvanger op de ingang en spelen maar 
met FM ontvangst : https://nl.aliexpress.com/item/Aiyima-Two-channel-Bluetooth-Amplifier-…
off https://nl.aliexpress.com/item/TDA7492P-50-w-50-w-Bluetooth-4-0-Draadl…
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (19%)]
Op 10 november 2018 18:33:44 schreef Martin V:
[...]
Zeker weer met 10Watt uit een 807, dan zal die wel een best bereik hebben?
Het is 100W, en 807 - s gebruiken we niet meer, het is allemaal transistor - FET eindtrappen.
ruud (eigenaar zendstation Utrecht en R Paradijs)