Kort geleden is een kennis van Engeland naar Nederland verhuist, heeft 5 tv`s mee naar hier verhuist, en dus werkt het geluid niet goed, vermoedelijk omdat de beeld/geluids freq. niet met elkaar overeenstemd.
Dus toen ik de post op het forum las over eenzelfde probleem, waarbij dit keurig werd opgelost leek mij de oplossing nabij voor deze tv`s. Nu ik echter de eerste op de tafel heb staan blijkt het vinden van een schema voor dit toestel een crime. Het betreft een proline 1405R toestel. Mischien is er iemand die een schema, of een idee heeft waar zich het filter voor het geluids gedeelte bevindt.
bvd.
Staat er ergens een chassisnummer op de print of achter op de TV?
Zoek op de print naar een component wat er uitziet als op het plaatje.
Dit is een keramisch filter.
Bedankt voor het snelle antwoord, ik heb de filters inmiddels gevonden, het lijkt me dat zowel de bandpass alsook de -rejeckt vervangen moet worden om schone signalen te krijgen voor sound en video.
Enig idee waar je die op het net kunt bestellen?
Conrad heeft ze niet meer in de catalogus staan.
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Een SFE 5.5MHz en/of en CDA 5.5MHz is misschien nog wel uit een ander toestel te slopen.
Anders probeer het eens bij DIL in Rotterdam.
GR Richard
Bedankt voor de tips, ik heb het sperfilter uit een andere tv gehaald, en heb bij Hendriksen een aantal besteld voor de nog te wijzigen tv`s,samen met de doorlaat filters Ik had nog even het idee dat de filters mischien met een C`tje wel naar de juiste freq. te tunen zou zijn maar gezien de geringe kosten en de steilheid van de filters hou ik dat voorlopig nog maar even als reserve.
Nogmaals iedereen bedankt voor de tips.