Goedendag,

We hebben hier een Miele W5963 staan, deze heeft een weeg functie, hij kon in percentages aangeven hoeveel de trommel gevuld is (-25, 50, 75, 100)

Deze functie werkt alleen niet meer, als je een nieuw nulpunt instelt (volgens de handleiding) dan staat die idd weer op het laagste percentage, alleen als ik er dan één schoen in leg schiet die direct naar 50% en loopt dan op tot 100%.

Toen dacht ik heel makkelijk nieuwe beladingssensor er in, alleen dat was dus niet de oplossing want met een nieuwe beladingssensor heeft die precies het zelfde probleem.

Nu weet ik enigszins wel hoe je bepaalde elektronica componenten moet doormeten en vervangen, maar geen idee waar ik nu moet gaan zoeken. Met het elektrische schema van uit de machine kun je niet zoveel, daar staan alleen de losse componenten op die naar het de print lopen.

zie de bijlage met het type plaatje van de print.

Is er iemand die misschien direct een idee heeft van 'kijk daar naar' of misschien dit probleem ooit heeft verholpen?

Sorry voor het enigszins vage verhaal.

Met vriendelijke groet,

Maarten

Je kan ook defecte schokbrekers hebben,dit is ook enorm van invloed op de beladingssensor

Hey,
Bedankt voor je bericht en het meedenken,
Volgens mij kan ik defecte schokbrekers uitsluiten want met volle lading blijft die niet dansen als je de trommel een duw naar beneden geeft.

En betreft de ladingssensor als je deze los hebt liggen en je beweegt deze 1mm in elkaar dan schiet het percentage bijna altijd direct naar 100%

Gr, Maarten

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

bedrading van de sensor wel goed? bewegen van de draden die een onderbreking hebben kan de oorzaak zijn.

Heeft dat ding geen servicemenu/ testprogramma?
Mss dat hij dan zijn sensor opnieuw op punt stelt (had ik voor met totaal ander merk,).
Mvg

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op dinsdag 12 februari 2019 23:30:49 (68%)]

Het beste is de schokbrekers er even uit te halen en handmatig te testen. PS: zitten er oliegevulde schokdempers ( Zwarte) in of de wrijvings schokbrekers ( Blank metalen)?? Er horen oliegevulde in...Meestal is de rechter zwakker geworden dan de linker. Wissel eventueel om. Calibreren volgens gebruiksaanwijzing. En: Meet bekabeling na!!! Meestal een breuk in stekkers.

Heb de schokbrekers vervangen, nadat bleek dat de rechter helemaal niks meer deed.
En nu werkt alles weer als nieuw.

Iedereen bedankt !

zei ik toch?? Veel plezier weer!