Water Genius advance waterverzachter

pamwikkeling

Special Member

Ik ben op zoek naar een elektrisch schema, reparatie manual of handleiding van een waterverzachter.

Fabrikant : Water Genius
Model : advance
Bouwjaar : mei 2001

alvast mijn dank

Eens bellen met telefoonnummer welke er op staat??

Sine

Moderator

Dat is nog van voor 10-bellen, dus een cijfer te weinig tegenwoordig.

Tis een belgisch nummer.

Adres: Beringenbaan 104, 3290 Schaffen, België
Telefoon: +32 13 35 20 50

Anoniem

Eens bellen met telefoonnummer welke er op staat??

Tis een belgisch nummer.

Ik vrees dat TS op de 'Service-lijn' enkel een afspraak voor een technieker kan bekomen :-(

Wordt een projectje reverse engineering... :-)

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 14 februari 2019 19:47:37 (15%)

pamwikkeling

Special Member

Inderdaad, bellen heb ik reeds geprobeerd.

Resultaat : nieuwe verkopen daar zijn we kampioen in, maar service dat is een ander paar mouwen.

apkay

Golden Member

wat is er mis mee?
wie weet of 1 van (ons) een oplossing voor jou weet.

groeten van apkay.
Anoniem

Op 15 februari 2019 01:28:46 schreef pamwikkeling:
Inderdaad, bellen heb ik reeds geprobeerd.

Resultaat : nieuwe verkopen daar zijn we kampioen in, maar service dat is een ander paar mouwen.

Die verhalen ken ik maar al te goed...
Woon zelf in een regio van Limb waar een ontkalker een must is net zoals ons dagelijks brood... :-)

Wat veel mensen niet weten is dat je de harstank ook moet ontijzeren.
Als dat bij het onderhoud niet (meer) wordt gedaan is het na een paar jaar bingo ;-(

Wat een r*k bedrijf!! Maar wat zou er met zo'n apparaat nu mis kunnen wezen??. Alles goed reinigen,kleppen gangbaar maken, misschien paar elco's en weer klaar?? Ik ken deze apparaten niet maar ingewikkeld kan het niet wezen

Het weinige dat ik er van weet:

Het kalkrijk water stroomt door de hars-reservoir, deze bevat fijne harskorreltjes waarop de kalk zich hecht. De uitgang van het reservoir heeft dus kalkarm(er) water en dit werkt tot die korreltjes verzadigd zijn.

Door de doorstroming te onderbreken en de korrels te spoelen met pekel komt de kalk los en loopt met de pekel in de afvoer. Na deze cyclus en de rest van de pekel in het reservoir weg te spoelen wordt terug overgeschakeld op normale toestand.

De duurtijd van deze cyclussen hangt af van het waterverbruik(zacht) en de hoeveelheid kalk in het water dit kan automatisch of manueel gebeuren.

Mijn vermoeden is dat spoeltijden en kleppen met timers ingesteld worden.

Uiteindelijk moeten harskorrels worden vervangen. De fa's die daarin handelen leveren hun systeem meestal met een onderhoudscontract.

Graag aanvulling of correctie!!