Garmin Nüvicam LMT-D

Geert111

Golden Member

Hallo,

ik zou graag het geluid van mijn gps iets harder willen maar, in tegenstelling met mijn vorige Tomtom, is deze Garmin niet te pairen met een BT-spaeker. Pairen gaat enkel in de richting gsm naar Garmin.
Kan ik via de mini-usb bus een speakertje aansluiten?
Grt. / Geert

Dankzij de geïntegreerde bluetooth module kan je de nuviCam ook gebruiken als handsfreeset. Met de fm-zender kan je bovendien het geluid van het navigatiesysteem over de luidsprekers van je auto laten horen. Met de fm-zender kan je bovendien het geluid van het navigatiesysteem over de luidsprekers van je auto laten horen. De Garmin nuviCam biedt geen multimediale extra'tjes.

link: https://www.portablegear.nl/garmin/nuvicam/

Het ding is idd, een beetje onhandig geconfigureerd :( FM leuk, maar als er geen gesproken navi berichten zijn, zou ik tussentijds graag naar een andere geluidsbron willen luisteren.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Geert111

Golden Member

@Shiptronic: FM-zender had ik nog niet geprobeerd, wist zelfs niet dat die er in zat. Is inderdaad niet leuk als je tussen de berichten verder geen ander geluid hebt. Ik zal eens uitkijken naar een aparte FM-ontvanger.

los FM radio'tje meenemen voor de gps alleen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 20 april 2019 12:20:06 schreef Geert111:
..ik zou graag het geluid van mijn gps iets harder willen...

Ik weet niet hoor, maar bij mijn beide GPSen (TT en Nuvi) staat het volume op iets van een kwart, en dan knalt het al irritant hard door de auto. Als jij het op vol volume niet kunt horen, lijkt er mij iets grondig mis. Met navi of met je oren, hehe.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Geert111

Golden Member

@flipflop: is juist, het ligt ook een beetje aan mijn gehoor, dat is niet meer zoals vroeger :-( maar ik zag op een site dat er ook verschil in volume is tussen de gekozen stemmen van Garmin (NL vs. Vlaams)

1. Zou je niet eerst een andere stem proberen dan? Misschien pikt je gehoor een vrouwenstem iets makkelijker op. Of juist een mannenstem.
2. De audio van je radio of wat ik hierboven allemaal voorbij kwam is meestal veel minder geoptimaliseerd voor stemmen. Wel voor muziek. Dus ook al gaat het harder (mensen buiten je auto zullen dat ook gaan horen), niet per-se verstaanbaarder.
3. Gehoorapparaatje? (serieus)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Als je gehoorapparaten hebt met luisterspoel dan is een simpele ringlijn in de auto een goede oplossing.Ik spreek uit ervaring.

Geert111

Golden Member

Ik heb vandaag een andere stem geprobeerd maar het is niet echt beter, zal de komende dagen een beetje moeten experimenteren met andere stemmen.
Gehoorapparaten heb ik niet, dus die kunnen niet storen.
In de handleiding heb ik niets gevonden over een FM-zender maar misschien bestaan er meerdere versies. Ik vraag het even bij Garmin.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je zo'n ding niet hoort in de auto. Ik zou zeggen, is autorijden uberhaupt wel verstandig als je zo weinig hoort?!
Heb je de Nuvi wel hard genoeg staan, heb je het volume wel hoger gezet? Klinkt misschien een domme vraag, maar ik weet hoe hard zo'n ding kan...

Geert111

Golden Member

hij staat echt op zijn maximum maar ik moet wel zeggen dat ik autobanden van 255 en 285 heb en daardoor ook veel 'rolgeluiden'.