Logilink usb virtual 7.1 UA0078 (signaal in werkt niet , signaal uit wel)

Signaal IN put werkt nu dus wel. alléén opnemen lukt niet ?

Omdat het een probleem is om audio op te nemen vanuit een externe bron op de laptop Acer Swift 3. Heb ik in het verleden als eens de vraag gesteld. En toen had hem het over een externe USB kaart. Zoals op de afbeelding hier onder te zien is.

https://hwimages.beslist.net/beslist-images/6/825073/F300/00000000025770628849906412161/471444.jpg

Die werkt wel dat wil zeggen het audio wat uit de latop komt via de usb externe kaart via een afgeschermde kabel naar een geluidsversterker dat werkt uit de kunst. Maar ik wil graag een ingangs signaal van een geluids bron bv cd speler.

En ik vermoed dat het via de microfoon ingang gaat om daarmee dan het signaal op de harde shrijf van de laptop mee te kunnen opnemen. En dat werkt dus niet en nu is dus de vraag. Of er hier iemand is die me verder zou kunnen helpen ?

Want het is een klerezooi om een externe audio bron , zoals bv een cd speler (ik noem maar wat als voorbeeld) of een radio signaal ook zo iets wat ik noem. Omdat te kunnen opnemen op de laptop met Windows 10 met Windows 7 ging dat zeer goed zonder grote problemen maar Windows 10 is een rotzooi op dat gebied.

Het lukt haast niet op een ingangssignaal deftig op de ingang van de laptop te krijgen , en als het dan wel lukt want dat heb ik wel al getest dan is de geluidskwaliteit zeer slecht omdat het via de microfoon ingang moet en die is daar eigenlijk niet echt geschikt voor. Dus is dat een ramp met kl***t Windwos 10

Daarom heb ik al een tijd zitten denken en te overwegen om een harddisk recorder te kopen van Tandscan (als ik de naam juist schrijf uit het hoofd ?)maar die grap kost wel een dikke € 800 best redelijk veel geld maar het zal het wel waard zijn. En dan hebben we meteen een mp3 van oude geluidsopnames enz en dat kunnen we dan via een usb stick op de laptop zetten.

Dat die mogelijkheid wel hadden in Windows 7 maar niet in Windows 10 en dat vindt ik zeer negatief. Iemand een idee ? das altijd welkom.

Ps Ik ben er wel al in geslaagd om een input signaal tot in de laptop te krijgen dat zie ik via VU meters , maar dat signaal opnemen op de harde schijf met Audacity ? dat lukt dus niet , ik zit te denken dat het iets moet te maken hebben met een driver ? alleen weet ik dit niet zeker en ga ik daar niet mee rommelen want als het dan fout gaat en de kans is groot dan zit ik met een probleem. En daar waag ik me niet aan.

" Niemand is volmaakt. Wij maken allemaal fouten, omdat we mensen zijn geen machines " Herman