Beste dames en heren,
voor een project waarmee ik bezig ben, zie mss ook andere items op ht forum heb ik volgend probleem:
Ik heb een TFT scherm dat enkel een CVBS ingang bezit.
Nu moeten er ook RGB signalen kunnen ontvangen worden.
Dus wat heb ik nodig ??
Een RGB naar CVBS (of composiet video) encoder of decoder en de rand schakelingen errond.
Tip: zo een omzetting (RGB naar CVBS(=PAL/COMPOSITE VIDEO)) heeft ooit eens in een elektuurboekje gestaan,...
Misschien iemand die dat schemaatje heeft liggen of deze elektuur ???
Alvast bedankt.
de schakeling zou in volgend elektuur boekje moeten gestaan hebben:
Publicatie: Nr. 387 (1-1996)
Artikel nummer: 950078-III
Als iemand dit nummer zou hebben, of dit schema
dan mag hij dit steeds melden op dit forum of mij
een mailtje sturen, (zie profiel),...
Een vergoeding is het zeker waard, want anders moet k het aan elektuur geven... 
Merci, Zwolle
Dit is de SECAM-PAL convertor waarmee je ook RGB naar PAL kunt omzetten. Echter van wat ik me ervan kan herinneren was dit een redelijk complexe en nogal omvangrijke schakeling.
Maar de meest eenvoudige manier hiervoor is, zoals ik ook al in je vorige topic schreef, om de AD724 van Analog Devices te gebruiken.
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
.
[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
.
Ja, maar met die AD heb ik het probleem dat ik geen Vsync en Hsync kan aanbieden op deze IC...
En idd die RGB-CVBS is inderdaad een complexere schakeling en je kan er enkel dit mee omschakelen, maar dit is ook de bedoeling,
de andere omzettingen zijn al gebouwd en ontwikkeld.
De complexiteit van die RGB-PAL doet er niet toe, I will give it a try,
Misschien kun je me dit artikel even mailen ofzo als ik je dit zo vriendelijk mag vragen ?
Mercikes,...
Dus,
mag k even het schema en dergelijke bijhorende schakelingen / componenten / artikel ervan even bekijken ?
Tevens ook dit van S-video naar PAl stond ik elektuur op :
Publicatie: Nr. 455 (9-2001)
Artikel nummer: 015016-I
Alvast merci,
PS: Amateur: check even mail ?????
THx
Ja, maar met die AD heb ik het probleem dat ik geen Vsync en Hsync kan aanbieden op deze IC...
Je kunt ook een CSync (=gecombineerde HSync en VSync) signaal aanbieden. Check het datasheet maar eens. En CSync is beschikbaar op pin19 van je scart connector 
inderdaad, maar ik leg dan ook geen SCART signaal aan, maar een RGB,
en het is ofwel RGB, ofwel SCART, ofwel s-video ofwel CVBS...
dus als ik RGB aanleg dan is het niet de bedoeling dat er ook nog eens SCART moet aanliggen om een of ander Hsync signaal te verkrijgen....
Vergeet niet; Het is OF SCART OF ... OF .... signalen worden nooit gecombineerd aangeboden, !!! maar steeds onafhankelijk van elkaar,
thx
elektuur ????? schema's ??
inderdaad, maar ik leg dan ook geen SCART signaal aan, maar een RGB
ehm, sorry maar kun je misschien uitleggen waar dat RGB signaal dan vandaan komt als het geen RGB Scart signaal is ?(VGA misschien dan?). Anders heb je aan de elektuur convertor ook niets. Deze heeft namelijk ook sync signalen nodig.
Tenzij je een RGB signaal hebt met Sync-On-Green, moet je altijd één of meerdere sync signalen hebben.
[Bericht gewijzigd door Erik_G2RP op ]
het RGB signaal komt van 3 cinch kabels, Red Green Blue dus...
gewoon extern aangesloten...
Zou je eventueel dat schema / artikel van die RGB-PAl omvormer eens kunnen doormailen ??
Dan kan ik het eens bekijken en zien of het inderdaad al dan niet mogelijk is om het te gebruiken, ...
E-mailadres: zie profiel
groeten Zwolle
Ik zal vanavond thuis het artikel opzoeken en zal het dan mailen, heb het nu niet bij de hand helaas.
Amateur19
Overleden
.
Goed, kerels,
maar wat ik eigenlijk nu enkel nodig heb is
de S-video naar CVBS / PAL convertor...
Die RGB / CVBS omzetter heb ik eigenlijk niet meer nodig,... althans, voor de moment niet,
Dus al je zou willen zou je juist even de S-VHS naar CVBS omvormer uit elektuur kunnen mailen ?????
THX
Amateur19
Overleden
.
Amateur19
Overleden
.
Op 13 oktober 2004 20:02:09 schreef Wim P.:
Amateur19 is mogelijk een travestiet.
Strakke opmerking
LOL
Op 13 oktober 2004 20:02:09 schreef Wim P.:
Amateur19 is mogelijk een travestiet.
Wat is dit voor een opmerking die alle perken te buiten gaat?
Gaarne een verklaring via persoonlijke mail!!
Ten eerste ben ik aan niemand verantwoording verschuldigd. Als bovendien Amateur19 zijn posts wist...