Lavatherm 75370AH3 blijft doorgaan

Deze droger stopt niet blijft maar doorgaan en doorgaan.
Op een gegeven moment maakt ie een zoemend geluid stapt daarmee en gaat weer verder met drogen.

Het lijkt erop dat ie op een gegeven miment voelt hoe droog de inhoud is, maar dat een relais niet schakelt. Dit zou dan dat zoemende geluid zijn.
Aan een kant herken ik dit geluid als een relais 'wat niet weet wat ie wil' maar aan de andere kant vind ik het geluid wat hard daarvoor.

Iemand die uit ervaring kan roepen: dit of dat is een kwaal bij deze drogers?

De droger stop bij zoemen en gaat daarna weer draaien, dat klopt, want die drogers gaan over op kreukbeveiliging en duurt nog ongeveer 1 uur, in de tussentijd verwarmt de droger niet hoor!!!

Sorry voor de late reactie.

Neen helaas die functie is bekend dit is iets 'nieuws' na 3 jaar gebruik.

Heb het geluid opgenomen:

00033.mp3

[Bericht gewijzigd door H&k op 13 juni 2019 11:01:27 (16%)]

Als dit nieuw is, zou ik eens naar solderingen kijken op de print..

Wederom excuus voor de stile van mijn kant. Er gebeurde hier even wat zaken die een droger geheel onbelangrijk maken.

Ik heb de klacht neergelegd bij de verkoper van de droger. Een droger hoort immers langer mee te gaan dan 1-jaar garantietijd.

Uiteraard ging het niet zonder slag of stoot, maar uiteindelijk is er een monteur bijgeweest die a.d.h. van de geschreven klacht 2 printen bij zich had. Daarmee is alle elektronica vernieuwd.
Het is mij niet gelukt de oude printen te verkrijgen, die had ik graag willen onderzoeken.
Vent is 1uur45 bezig geweest om die twee printen te vervangen. Let wel printen zitten in een kunstof doos met een paar multistekkers. Mij lijkt dat het we wat sneller had gekund. Je zal de rekening van het arbeidsloon maar moeten betalen.

Bijna 2 uur voor een paar printjes?? Hmmm onervaren zeker?? Ik acht max 20 min er voor in!

"Wel een trage monteur", ja als je daar staat in een klein waskotje 1m2 met een loodzware droogkast die je eerst moet van de wasmachine moet tillen (vaak alleen), even de rug breken, of in zo een kruipkelder waar je niet eens kunt rechtstaan, met je kop vol spinnenwebben naar buiten.
Of ergens te boere buiten, internetverbinding 0 dus ja "welke print is het van de 101 aeg printplaten die ik mee heb".
+ je zegt 1 jaar garantietijd? kan niet , ieder AEG toestel heeft 2 jaar garantie MINIMUM bij AEG zelf, eender wat die verkoper zegt. al is het een stofzuiger van 50 euro.

Op 10 augustus 2019 18:51:27 schreef smd:
Bijna 2 uur voor een paar printjes?? Hmmm onervaren zeker?? Ik acht max 20 min er voor in!

of een goede monteur die voordat hij lukraak 2 nieuwe printen er aan waagt de droger goed na loopt .
domweg een print vervangen kan bij een bestaand defect de nieuwe print slopen .

Dan nog: 2 uur?? Wat wil je nu aan een verwarmingselement, pomp, vochtmeting, vlotter en motor doormeten??

@Multivibbbbrator
Droger hoefde nergens afgetild. Had 'm zelf al op een plek gezet waar ik zelf de voorganger van deze AEG 3x nieuw leven ingeblazen heb.
Man kwam binnen met 2 dozen met printen dus geen 101. Zei ook van te voren dat die 2 vervangen gingen worden 'zodat alle elektronica nieuw was'
Zelf zit ik hier te internetten (alleen 3G geen fiber of koper) dus ook dat zou geen probleem zijn.

Nee het zijn gewoon prutsers. 'fagfolk' staat hier hoog aangeschreven, maar de vent zit gewoon net zo te kijken als ik wanneer ik een droger openschroef die ik niet eerder van binnen gezien heb. Alleen als ik het broertje van dit model van binnen gezien heb, ben ik bij de volgende voorbereid. 'fagfolk' hier echt niet. Alles ontdekken ze weer opnieuw.

Voorbeeld:
De elektrische auto die heeft het helemaal gemaakt in Noorwegen dus de energiemaatschappij is trots dat ze alle aansluitpunten hebben mogen maken bij een x aantal woningen. Wat doe je dan? Dan plaats je toch even een representatieve foto van zo'n aansluitpunt?
Zullen we een wedstrijd doen wie de meeste missers ziet?
Helaas kan ik niet IN de kastjes kijken, maar ga er maar vanuit dat er veeeeeel te lang gestript is en er zomaar 5mm bloot koper per ader zit |:(