Ik heb sinds kort een Sony KV32FQ86, waarbij ik al een aantal kleine probleempjes heb, waarvoor nog een monteur moet langskomen.
Maar sinds eergisteren heb ik een wat groter probleem erbij.
Het linkerdeel van mijn scherm (ongeveer 1/3) is niet meer linear, maar vertoont nu een soort rimpel/golvend effect. Het beeld aan de linkerkant is dus niet recht meer, maar vervormd. Dit zie je vooral bij balken, maar ook objecten in het beeld die recht horen te zijn zijn nu vervormd.
Als het beeld erg licht wordt (wit of scherpe kleur) zie je ook vaag verticale rechte zwarte vegen (soort dikke streepjescode) lopen n het probleem gebied, en dat houdt op zodra het beeld weer goed wordt.
De rechterkant (overige 2/3) is prima in orde.

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik weet dat de monteur hier ook naar kan kijken, maar het stoort nogal, en ik zou graag weten of dit op te lossen is in bv. het service menu ofzo.

Alvast bedankt.

Na het lezen van bovenstaand topic ben ik tot de conclusie gekomen dat ik misschien een lekkende hoogspanningskabel zou kunnen hebben?
Ik heb namelijk ook dat knetteren nadat de tv uit is gezet, en als ie aan gaat knettert hij ook, en komt er ook kortstondig een witte vlek (ongeveer in het midden van het scherm) boven in het beeld, die dan weer vervaagt nadat de tv dus een beeld geeft.
Zou dit mogelijk de oorzaak van de vervorming kunnen zijn?