tascam cd-200il laser defect?

hallo,

Ik heb een recente tascam cd speler die afgedankt is van een zwembad geluidsinstallatie, deze staat in een apart kot maar de apparatuur daar heeft toch last van chloorlucht en hogere vochtigheid.

Zo is het probleem dat bij deze cd speler de toetsen op frontpaneel gekke dingen doen maar dit kan met contact reiniger nog wel te herstellen zijn vermoed ik.

Maar wat me ook opvalt is dat hij geen cd's leest, de diode licht ook niet rood op, hij beweegt wel en cd spint even op maar de diode doet het niet.

Is er een eenvoudige methode hoe dat ik kan meten aan de laser als er ook spanning aankomt zodat ik wel kan bepalen of het de laser is of de print?

Het toestel is voor de rest optisch vanbinnen en vanbuiten in perfecte staat.

Heb de service manual er al bijgehaald maar ben er zelf nog niet uitgekomen

https://elektrotanya.com/tascam_cd-200il_cd-player-ipod_dock...nload.html

Er komen ook geen errors op het display, alleen no disc, terwijl in de test modus ook geen mogelijkheid is om de drive zelf te testen maar hier kunnen wel foutmeldingen voor verschijnen als er echt iets stuk is aan het cd loopwerk wat bij deze dus niet het geval is.

[Bericht gewijzigd door kevintjeuh88 op 28 juni 2019 11:10:36 (13%)]

pa3gws

Golden Member

Als de toetsen gekke dingen doen kan het ook zijn dat er door zo'n toets het een en ander niet goed wil werken.
Een nieuwe laser kost bij ASWO € 18,00 dus daar kan je geen buil aan vallen.
Maar je kan beter eerst proberen de toetsen in orde te maken.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.