Miele droger Novotronic T4100c

Deze machine draait niet meer als hij moet verwarmen. Hij draait alleen op de stand koud draaien. Op alle andere warmtestanden hoor ik alleen een licht gezoem.De filters zijn schoon en ook de rest van de machine ziet er redelijk schoon uit. Ik vermoed dat er ergens iets is met een temperatuur sensor. Welke witgoed kenner helpt mij voort?

Groet: Geert S.

Ik denk dat dat toeval is, maar als eerste draait trommel erg zwaar of soepel?? Mag wel iets weerstand hebben uiteraard. als dat OK is, is de aanloopcondensator de eerste verdachte.

Met de motor en de condensator is niets mis. Op stand koud draaien draait hij normaal. Zodra je een programma kiest waarbij warmte gevraagd wordt draait de trommel niet. Met de hand draaien voelt ook normaal.

smd had toch gelijk. Het geluid dat ik hoorde bij koud draaien was afkomstig van de ventilator. Toen ik de zaak open gemaakt had en ik gaf de trommel een zet met de hand, dan ging hij draaien. Toen was het voor mij ook wel duidelijk dat de condensator de boosdoener was. Ik heb hem vervangen en het is weer gefixt.

Toeval bestaat niet, opgelost!