ik ben in het bezit van een philips 28pw6302/00
en kan het kinderslot niet meer uitschakelen
moet ergens een service mode zijn om hem uit te schakelen
weet alleen niet welke.wie helpt?

Heb je geen gebruiksaanwijzing meer??

het is nou net het probleem het werkt niet volgens de handleiding van het toestel,ben niet helemaal onnozel hoor,

Op 17 oktober 2004 21:02:37 schreef gertjeu:
het is nou net het probleem het werkt niet volgens de handleiding van het toestel,ben niet helemaal onnozel hoor,

Nou nou wat een reactie zeg. Zo kom je niet ver hier HOOR!!

Ha, die Philip ziet dat er een kind mee speelt, daarom...
Sorry moest het even kwijt na vorige reaktie van Datron... :+
en de waarborg is vervallen ??

[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]

Als het 'ding' de gebruiksaanwijzing niet volgt heb je een verkeerde. Ergens in het menu moet je dit tegenkomen om het kinderslot af te zetten. Overigens kan je manuals downloaden hier:
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog_selector.jsp

Als je er niet uitkomt kun je het beste even met de philips helpdesk bellen. Zij hebben meestal dit soort gegevens wel, en als het alleen om wat informatie gaat zullen ze over verlopen garantie niet zeuren.

stekker der uit, stekker der in???

zal alicht niet helpen maar je kan evengoed proberen :p

Op 18 oktober 2004 00:39:12 schreef Connectorboy:
stekker der uit, stekker der in???

zal alicht niet helpen maar je kan evengoed proberen :p

Zo simpel zal het idd niet zijn. Kinderen komen ook op dat idee...

In de TV zit waarschijnlijk ergens een I2C EEPROM van een type 24((L)C)xx (xx kan zijn: 02, 04, 08 .. etc) Als je deze EEPROM wist dan gaat alles wat de tv ooit heeft onthouden verloren. Programma's, persoonlijke instellingen, en kinderslot.

en de oost-west, beeldbreedte en -hoogte en andere geometrie instellingen gelijk ook !

Kinderslot kun je verwijderen met een handelaren afstandsbediening, neem dus kotakt op met een erkende/geautoriseerde philips-handelaar.

ik
heb hem al besteld de service remote control
ff wachten dus!

Op 19 oktober 2004 00:01:17 schreef gertjeu:
ik
heb hem al besteld de service remote control
ff wachten dus!

Dan bent u dus geautoriseerd philips handelaar/servicecenter, anders krijgt u die afstandsbediening niet van philips, die worden alleen verkocht aan handelaren.

Alleen aan handelaren? Yeah, sure...

Kijk ff op marktplaats, komen er elke maand wel een paar voorbij...

als je deze bedoelt moet ik je teleurstellen, dat is de handelaren afstandsbediening, maar NIET de serviceafstandbediening, die heeft nl. een LCD-display en communiceert met de TV over de ir-poort (kan foutcodes e.d. uitlezen). Deze kost (ook bij philips) toch al gauw een paar honderd euro (ik zal je niet vertellen wat ComPair kost, het diagnosesysteem van philips)

met die kun je waarschijnlijk het kinderslot wel deactiveren, maar bij sommige chassis kan je het serivemenu alleen over een jumper in het toestel activeren. (en dan heb je aan de gewone afst.bed. ook genoeg.)

het punt is dat je via de servicemode de boel wel flink kunt verzieken als je niet weet wat je doet.

Waar zijn we nou mee bezig?
Als het met de gewone afstandsbediening moet kunnen, dan kijk je toch eerst waarom dat niet lukt?
Best kans dat het met een super-remote ook niet werkt dan.

waar zit die jumper dan precies?

is dat:s42? hier reageerd hij namelijk niet op.

achterin het toestel, op het chassis (je moet de TV dus openmaken en verliest dan je fabrieksgarantie)
zit een jumper en daarbij staat 'SDM' bij een tweede jumper zie je dan 'SAM' indien deze er niet zitten, dan kun je met de handelaren-afstandsbediening ook niets doen.