oven en gril van combimagnetron tegelijk defect

Hoi, Mijn combimagnetron Bauknecht MCG 1731 stopte met de oven en de gril te verwarmen. De magnetron werkt nog wel en ook de verlichting doet het nog. Ik heb hem open gemaakt en hij is zeer stoffig aan de binnenzijde bij de elektronica. Zou dat een oorzaak kunnen zijn of zijn er zekeringen die voor zowel de oven als de grill kunnen stil leggen? Iemand enig idee Het beestje is al wel 20 jaar oud.
Alvast bedankt voor een tip

Ik gok op een zekering voor het grill/oven gedeelte.
Dat wordt kijken of er twee zekeringen in zitten. Een voor de magnetron en een voor de grill/oven

[Bericht gewijzigd door ohm pi op woensdag 30 oktober 2019 21:03:04 (99%)

ooh dat is niet goed gelezen sorry ga morgen eens kijken of ik de zekeringen kan vinden

[Bericht gewijzigd door de kees op woensdag 30 oktober 2019 22:42:24 (71%)

Hoi ohm pi heb je enig idee waar ik de zekeringen moet zoeken , zitten die bij de printplaat?

Eigenlijk niet. Ik heb geen servicedocumentatie van dat ding. Je kunt kijken op de print. Dat is de meest waarschijnlijke plaats. Daar zouden dan twee zekeringen moeten zitten van ruwweg 8A elk.

Bedankt voor de tip Ohm Pi. De zekeringen wel gevonden maar na alle stof te hebben weg geblazen nog eens getest en ineens functioneerde hij weer als vanouds. Zit er misschien een thermische beveiliging in zo een machine of is het gewoon geluk? In ieder geval bedankt. gr Kees

Niet te vlug bedanken.
Je zal op die print vast wel een rotte soldeerverbinding hebben of een draadbreuk bij een van de draden die naar de print loopt.
Dus goed de print controleren op donkere brandplekken of slechte soldeerverbindingen.