Goedemorgen.
Ik wil graag mijn logo oba8 gaan gebruiken voor regeninstallatie. ik kan met ethernetkabel gewoon online komen. Ik zou graag ook via de app op mijn iphone de logo bedienen. Ik krijg echter geen verbinding. Het lijkt erop dat de logo geen verbinding heeft met internet.
Kan iemand mij helpen?
Hoe is een en ander nu aangesloten en ingesteld?
Het IP-adres van beide apparaten moet in dezelfde range zitten. De Iphone krijgt zijn IP-adres waarschijnlijk via DHCP van de router. Kijk eens in welke range deze zit (meestal is dat volgens mij 192.168.1.xxx) en stel het adres van de logo in dat bereik in.
Precies, je moet in de zelfde ip-range zitten (bij ziggo is dat tegenwoordig standaard 192.168.178.xxx)
Even inloggen op de modem / router om te kijken wat dat voor een adressen zijn.
Daar zie je ook de DHCP range ( van x.x.x.100 tot x.x.x.200 bijvoorbeeld) daar moet je met een statisch IP adres buiten blijven!
Overigens is de logo dan nog niet bereikbaar via internet, maar enkel via het lokale netwerk.
Als je niet weet waar je je modem kunt vinden geef je in een dos box op een PC het commando "ipconfig"
Je krijgt dan een volgende lijst:
Ethernet adapter Ethernet:
Connection-specific DNS Suffix . : localdomain
Link-local IPv6 Address . . . . . :
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.20.60
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.20.1De default gateway is het adres van je router
[Bericht gewijzigd door Sine op (37%)]
Direct openstellen naar het internet lijkt me niet het beste idee.
[Bericht gewijzigd door Sine op (17%)]
Op 23 november 2019 10:47:29 schreef Sine:
Direct openstellen naar het internet lijkt me niet het beste idee.
Als het de ophaalbrug regelt van je kasteel niet. Over een beregeningsinstallatie zou ik niet te angstig zijn.
VPN, SSH, TLS proxy, port knocking of een command/data relay site zijn extra maatregelen die je kan treffen.
60204
Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Normaal is het standaard IP van je Logo 192.168.1.3
(Niet routeerbaar Ip).
Zelf heb ik ook (nog) niet zoveel ervaring met netwerken maar mss vind je wat inspiratie in deze bijlage.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Dit werkt beter, nu met extensie .pdf 
[Bericht gewijzigd door vergeten op (14%)]
60204
Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Op 23 november 2019 13:54:45 schreef vergeten:
Dit werkt betermet extensie .pdf
Had net ook gezien dat er wat ontbrak. Excuses.
Edit, ook toffe site.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https…
[Bericht gewijzigd door 60204 op (33%)]