Innoverende artikelen uit vakbladen

Voor school moet ik een innovatie verslag maken voor innovatie.
Nu willen ze dat ik 4 artikelen uit vakbladen beschrijf die te maken hebben met innovatie. nu ben ik een 18 jarig joch wat amper weet wat zogenaamde vakbladen zijn :P. dus vandaar de vraag of 1 van jullie forum leden een of meer artikelen weet over innovatie van dit jaar.

zelf ben ik ook hevig aan het zoeken.

altijd druk met de verkeerde dingen

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https…

Dit is een voorbeeld. Ik denk dat je in deze richting verder moet zoeken. (Even googelen op publicaties van gerenommeerde fabrikanten) Er verschijnen meer artikels dan ik tijd heb om te lezen, dus ik denk dat je geen al te moeilijke opdracht hebt gekregen.

Mvg

Bart

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Behalve de Elektuur zijn er toch helemaal geen (nederlandstalige) vakbladen meer ?
(op het gebied van elektronica, dus.)

Op 12 december 2019 10:23:55 schreef Knustelsmurf:
Behalve de Elektuur zijn er toch helemaal geen (nederlandstalige) vakbladen meer ?
(op het gebied van elektronica, dus.)

Staat niet aangegeven dat het over electronica moet gaan. Kunnen net zo goed over produktiemachines of gereedschappen gaan, magazijninrichting etc.

Als je op Google "innovatie vakbladen" inklopt krijg je tientallen hits over vakbladen.
Een zoekmachine is ook een innovatie, hoe zoeken veel sneller kan.

Een artikel kan niet innoverend zijn, het kan wel over een innovatie gaan. Ieder persbericht over een nieuwe ontwikkeling valt waarschijnlijk onder innovatie.

Als je hier hulp bij nodig hebt zit je op de verkeerde opleiding.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Op 12 december 2019 10:57:12 schreef Hunter:
Een artikel kan niet innoverend zijn, het kan wel over een innovatie gaan. Ieder persbericht over een nieuwe ontwikkeling valt waarschijnlijk onder innovatie.

Als je hier hulp bij nodig hebt zit je op de verkeerde opleiding.

Normaal gezien zou ik ook niet ingaan op dergelijke schoolvragen. Maar gezien TS in het verleden ook al actief z'n bijdrages heeft gedaan wou ik hem toch even verder helpen. O-)

Mvg

Bart

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Je kunt ook nog het Technisch Weekblad eens doorspitten. Mss vindt je wat tussen de wat oudere artikelen.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Zogenaamde vakbladen en innovatie?

Veel artikelen verpakken bestaande techniek als innovatief omdat men nu eenmaal wat wil verkopen.

Voor echte innovatie kan je beter wetenschappelijk nieuws doorspitten.

This is the world we know best, the world of madness

Op 12 december 2019 10:23:55 schreef Knustelsmurf:
Behalve de Elektuur zijn er toch helemaal geen (nederlandstalige) vakbladen meer ?
(op het gebied van elektronica, dus.)

Je had nog bits & chips, maar die is overgestapt op engels. Wel nog steeds engels geschreven door hollanders, af en toe zakt je broek ervan af (does it make your trousers drop).

Sowieso is elektronica een vak dat absoluut niet taalgebonden is, dus is eigenlijke alle vakliteratuur in het engels (of heel soms nog duits).

TS: Bekijk de Bits & Chips eens.

Op 12 december 2019 10:23:55 schreef Knustelsmurf:
Behalve de Elektuur zijn er toch helemaal geen (nederlandstalige) vakbladen meer ?

Elektuur is in mijn ogen geen vakblad maar een hobbyblad.
Op het gebied van vakbladen schieten me op het moment De Ingenieur en Elektrotechniek te binnen.
Je zou eens een grote openbare bibliotheek binnen kunnen lopen, daar liggen zulke bladen vaak ter inzage.

Ik moest meteen aan de Firato van 1992 denken. Ik heb toen voor school een artikeltje geschreven over de DCC versus de Minidisc. Beiden aardig innoverend destijds: proberen iets van muziek terug te knutselen uit flink minder bits dan een CD.

[oude_mannen_zeurmodus]Maar de jeugd van tegenwoordig met hun bluetoothespeakertjes heeft aan 2bits genoeg[/oude_mannen_zeurmodus]

Terug naar je vraag: op vakbeurzen zullen bedrijven/verkopers ook vaak beweren flink innoverend te zijn, dus ook daar zou je ideeën vandaan kunnen halen. Ik denk bv. aan het hele milieu en zonnepaneel gebeuren, iedere keer weer meer rendement, of nog mooier, een hier ook ooit genoemd zonnepaneel dat rechtstreeks H2 kan maken, daarmee de inefficiëntie van het elektrolyse proces op zonne-elektriciteit omzeilend.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 12 december 2019 13:52:50 schreef blurp:
Sowieso is elektronica een vak dat absoluut niet taalgebonden is, dus is eigenlijke alle vakliteratuur in het engels (of heel soms nog duits).

Heel soms :)
https://www.google.com/search?q=elektronik+zeitschrift&tbm=isch
of als het niet over elektronica hoeft te gaan:
https://www.google.com/search?q=fachzeitschrift&tbm=isch

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, maar je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Tidak Ada

Golden Member

Voor elektronica, google eens op 'Electronic Design. Een vooraanstaand vakblad, ook voor amateurs te pruimen.
Het is in het Amerikaans, maar dat mag voor een 18 jarige tegenwoordig geen bezwaar zijn.

Veel leesplezier!!

P. S.
Bestaat er nog zoiets als 'HP Journal'? Dat was een en al innovatie.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 12 december 2019 21:32:34 (15%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Op 12 december 2019 13:52:50 schreef blurp:
(does it make your trousers drop).

We thought it was a small egg and we should wash that little pig in a small while, but then everything walked into the soup and we sat with our hands in our hair.

Ik krijg altijd een beetje een "met een kwart hydraterende technologie" gevoel bij "inovatie-als-buzzword". Ga dan gewoon iets maken wat een probleem oplost en/of waar iemand blij van wordt... (Oh, wacht, dat is inovatie. Maar dan minder duur klinkend en een stuk minder hydraterend).

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Innovatie op welk vakgebied?
(micro-)elektronica: Bits&Chips https://bits-chips.nl/

Ps: artikelen zijn nooit innoverend. Artikelen kunnen wel gaan over innoverende bedrijven.

[Bericht gewijzigd door flipflop op donderdag 12 december 2019 22:32:40 (36%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein