Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
In de hoop dat ik hier goed zit, ik heb iets nodig als Proficad maar dan voor Ubuntu.
Gratis mag, hoeft niet, wel in verhouding.
800 euro voor een jaar gebruik is te gek, 250 euro voor een levenslange key valt over te denken...
Gebruik, enkele keren per jaar.
Misschien een optie ?
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Vraag is vooral wat wil je tekenen? Elektrische schema's? 3D? Voor 3D gebruik ik Sketchup. Weet niet of dit bestaat voor linux en aanverwanten.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Met een beetje geluk heb ik het met qelectrotech gevonden. (waarvoor dank, zat gewoon in het softwarepakket)
Wat ik wil tekenen zijn revisie schema's van installaties.
Dat is geen dagelijks werk, maar een keer of drie a 4 per jaar zal het voor komen.
Gisteren weer eens aan een tekenkarwei begonnen met pen en papier en was er eigenlijk alweer snel flauw van.
Vandaar dat oma eens dacht, misschien kan het ook op de pc....
Per slot van rekening kan ik me ook een beetje redden met Gimp...
Maar ik denk dat ik al antwoord heb dus..
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Jinny
Golden Member
Ik ben inmiddels aan het stoeien met QelectroTech en het werkt na wat oefenen redelijk naar wens voor een oude heks als ik..
Dat gaat het wel worden.
Zo vaak ga ik het niet nodig hebben, en als ik een standaard tekening heb is de ergste ellende achter de rug.
Die valt altijd aan te passen naar een nieuwe installatie.
Al die jachtjes lijken wat dat aangaat toch op elkaar.
@Jinny , vond het ook vrij intuitief muv referenties naar andere pagina’s daar heb ik toch een Youtube filmpje voor op moeten zoeken
Jinny
Golden Member
Die jijbuisjes had ik ook al gevonden.
Handig, voor zover ik geduld heb om jijbuisjes te bekijken... 
Bedankt iig voor de tip.
ben er "gelukkig"al jaren uit, maar dat ziet er uit als een gratis E-plan 
Als ik de screenshots zie, ziet het er helemaal nog niet zo slecht uit. Geen idee hoe intuïtief het werkt, maar daar valt vaak wel mee te leven.