NFC smartwatch

Dit topic is gesloten

Ik overweeg een (samsung/huawei) smartwatch aan te schaffen. Eén van de vereisten is echter dat ik ermee contactloos kan betalen met mijn huawei p30 pro telefoon icm met een ING rekening. Ik kan eigenlijk nergens bevestigd krijgen dat dit ook echt mogelijk is cq ervaringen daarover van andere gebruikers gelezen.
Misschien is dit forum ook niet de aangewezen plaats, maar geen idee waar anders te posten. Heb ook samsung en ing klantenservice gebeld, maar krijg vage niet sluitende antwoorden.
mvg

NFC ipv nfs

Bestellen en proberen. Als het niet werkt retourneren.

Het opent natuurlijk wel deuren voor misbruik als het zou kunnen. Met een smoesje laat je mensen koppelen en vervolgens trek je de rekening leeg.

Tweakers.net is waarschijnlijk de beste plek voor een antwoord.

blackdog

Golden Member

Hi ffeilers,

En... komen er nu geen vragen in je op in de trant van, als er zo moeilijk info te krijgen is en zekerheid dat het ook veilig is, waarom zou ik dat dan gaan gebruiken?

Hoemeer mensen deze onzin gebruiken om te betalen hoe meer je de pivacy van jezelf en anderen het raam uit gooit.
Dat "lekker makkelijk" kan je zien als de duivel en nee, ik ben niet gelovig. :-)
Wil je een andere analogie, dat kan, je bent op een feestje en een dealer bied je wat gratis lekkers aan en zijn contact gegevens...

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Leg eens uit dan, waarom is contactloos betalen dmv NFC onveilig of slecht voor je privacy? Wat is het verschil met "gewoon" contactloos betalen met je bankpas?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Arco

Special Member

Of 't onveilig is, is discutabel. (dat 't minder veilig is als met een 'normale' kontakt reader lijkt me duidelijk)
Een extra onnodige draadloze link toevoegen werkt ook niet echt veiligheidsverhogend....

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
blackdog

Golden Member

Hi flipflop,

Waarom ga je er vanuit dat ik contactloos betaal?

Ik denk dat het voor iedereen goed is wat meer te lezen over veiligheid, er is voldoende te vinden hoe slecht telefoons beveiligt zijn.
Hoeveel de mobiele telefoongebruikers allemaal "aan" hebben staan, omdat dit zo makkelijk is.
Ik heb hier op het forum al een paar keer links gegeven naar verschillende veiligheids experts.

Disclaimer: iedereen mag van mij betalen hoe hij/zij het wil!

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 2 februari 2020 13:11:50 schreef Arco:
Of 't onveilig is, is discutabel. (dat 't minder veilig is als met een 'normale' kontakt reader lijkt me duidelijk)
Een extra onnodige draadloze link toevoegen werkt ook niet echt veiligheidsverhogend....

Omdat de makers van een contact-paslees-apparaat misschien op een mechanische beveiliging tegen "afluisteren" vertrouwen en de contactloze dat niet kunnen zou het kunnen dat de crypto van de contactloze versie beter is.

De privacy die je opgeeft door alles met de pas te betalen is dat je bank precies weet waar je je geld uitgeeft.

Als dat een Nederlandse bank is dan zal die met die informatie weinig kunnen doen. Maar een Amerikaanse creditcard maatschappij zou wel eens je NAW gegevens kunnen doorverkopen aan de botenwinkel als je regelmatig boten-spullen koopt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 2 februari 2020 12:50:16 schreef blackdog:
..komen er nu geen vragen in je op in de trant van, als er zo moeilijk info te krijgen is en zekerheid dat het ook veilig is, waarom zou ik dat dan gaan gebruiken?

Hoemeer mensen deze onzin gebruiken

@blackdog, de vraag ging over NFC gebruik van een mobiel. En daar reageerde jij bovenstaand op. Ik lees het dus niet als contactloos in het algemeen, maar als NFC. Jij mag het best onzin vinden, maar daarmee is het het nog niet.
Verder heb ik geen ervaring met NFC betalingen. Collega gebruikt het wel op z'n Samsung A6, dus daarmee zou net moeten werken. Ik gebruik het gewoon met m'n bankpas. Best handig.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Interessante discussie over de veiligheid.
Wat ik nog mis is de vraag of het uberhaupt kan.....????
(combinatie smartwatch van samsung/huawei icm ING / contactloos :) )
mvg

blackdog

Golden Member

Hi,

Er is wat mij beteft geen "gewoon" contactloos betalen!!!
Als iemand dat al gewoon vind, denk dan aan de opmerking van de duivel die ik maakte samen met de analogien.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Robin F.

Golden Member

Heel Nederland betaalt contactloos, half Nederland betaalt met NFC, en niemand heeft er ook maar enig probleem mee. Die zorgen over veiligheid zijn overdreven.

Voor zover ik weet kun je (nog) niet met je smartwatch betalen via de ING. De ING watch-app is relatief beperkt, en schijnbaar kan die niet zomaar de NFC-chip in de smartwatch aansturen (dat kan dan alleen via Google Pay of Samsung Pay, die de Nederlandse banken niet ondersteunen).

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
RAAF12

Golden Member

Op 2 februari 2020 16:44:40 schreef ffeilers:
Interessante discussie over de veiligheid.
Wat ik nog mis is de vraag of het uberhaupt kan.....????
(combinatie smartwatch van samsung/huawei icm ING / contactloos :) )
mvg

Nee het werkt niet bij de ING. Wel met een NFC chip in je telefoon of bankpasje. Een smartwatch met Apple Pay werkt wél.....

Je vergeet dat ING tegenwoordig Apple pay ondersteunt...

Edit: aan Robin F.

[Bericht gewijzigd door PC-Rider op zondag 2 februari 2020 17:55:35 (16%)

Vol st(r)oom er tegenaan!
Sine

Moderator

Dit (en de discussie eromheen) is niet echt een onderwerp voor dit forum.

Dit topic is gesloten