maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
"bleeding edge" technologie uit 1981. Een versterker met schakelende voeding en STK-eindplak. Zomaar omdat er een modernere variant zonder schakelende voeding langskwam en ik aan het opruimen ben (deze gaat met twee TA-AX5 soortgenoten op de stapel om na reparatie te verkopen denk ik).
En een heatpipe.
Zit de primaire elco nou op het main pcb? Ik meen daar een gelijkrichter en een brugcel in de vorm van een paar diodes te herkennen.
Je zegt verkoop, zijn er nog liefhebbers voor deze apparaten die eigenlijk (buiten de voeding in dit geval) weinig spannend zijn?
Het is een STK plak, niet iets om erg warm van te worden.
[Bericht gewijzigd door Sine op (39%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Klopt. Hopen dat de heatpipe niet leeg is... En inderdaad, de primaire gelijkrichter zit op de hoofdprint. Vreemde constructie. Als ik over een aantal maanden aan repareren toekom, zal ik de doos van de voeding ook opentrekken en op de foto zetten. Daar zullen wel wat nieuwe elco's in moeten.
Verkopen is een gokje, maar in mijn beleving zijn versterkers van de wat bekendere merken relatief waardevast. Misschien loont het niet, of zijn alleen de luxere TA-AX5 nog interessant. Eerst ruimen/sorteren/opslaan en verbouwen, dan eens kijken wat er opgeknapt en verkocht kan om wat geld terug te halen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (35%)]
Ik zie een JRC opamp ... als er daar meer van in zitten brengen die bij pedaalguru's al meer op dan de hele amp denk ik 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
in hifi zag je smps nog niet indertijd, vhs recorders hadden pas sinds medio 80's een smps aan boord. heb een philips PE voeding gehad uit 1975 met een smps aan boord, daar zaten nog wel wat kinderziektes in, om maar iets te noemen waar blackdog een hekel aan heeft, er zat een 10.000uf uitgangs elco op 
Meer dan 20 tot 40 euro moet je niet rekenen voor deze versterkers. De 'platte' apparaten zijn niet zo erg gewild.
testman
klopt, die dingen met stk plak sowiso niet, en schuif volume regelaar zijn notaire krakers. de modellen met echt alu front zijn gewilder.
maartenbakker
Golden Member
Het front is opzich wel echt alu.
Nouja, als ik met zo min mogelijk nieuwe onderdelen van de 3 er 1 of 2 betrouwbaar werkend maak en de rest als sloper verkoop of sloop, kom ik ook een heel eind.
Is een NJM4558 (JRC) zo legendarisch dan? Misschien als je ze vergelijkt met de RC4558 (ROHM) maar in absolute zin ook?
Edit: is een 4560 zo te zien, zal wel zelfde familie zijn.
De opamp RC4558 zit ook in de 'Tube Screamer' een gewild doosje voor de gitarist.Ik denk dat Sine daar op doelt.
https://www.bax-shop.nl/distortion-pedal-overdrive-pedal/ibanez-ts808-…
Stelt helemaal niets voor dat groene doosje maar ook 2ehands vragen ze er een absurde prijs voor.Alleen de eerste versie dus.
Het is een soort 'myte' in de gitaarwereld.
Heb hier ook nog een stapeltje 'oude zooi' staan.
Sony versterker,gaat in 'protection' nog niet aan gemeten.
Pioneer tuner,staat er al 3 jaar,nog niet nagekeken.
Marantz versterker,staat er ook al 3 jaar,ook nog niet nagekeken.
Denon audio/video/tuner doos,optical/coax input werkt niet meer,de rest wel.
testman
Op 9 februari 2020 21:37:17 schreef maartenbakker:
Het front is opzich wel echt alu.Nouja, als ik met zo min mogelijk nieuwe onderdelen van de 3 er 1 of 2 betrouwbaar werkend maak en de rest als sloper verkoop of sloop, kom ik ook een heel eind.
Is een NJM4558 (JRC) zo legendarisch dan? Misschien als je ze vergelijkt met de RC4558 (ROHM) maar in absolute zin ook?
Edit: is een 4560 zo te zien, zal wel zelfde familie zijn.
de jrc4558 heb ik zat liggen, uit oude hifi gehaald. de 5860 ook, meen dat dat de nieuwere versie met minder ruis was.
@ hubie, een surroundbak van 2001 brengt niet veel meer op, zeker zonder hdmi ingangen niet meer. de marantz en onderste doen het beste nog denk ik. bepaalde merken en typen zijn erg gewild, 1 type hoger is niks waard..
Het meeste spul wat ik hier binnen krijg is afkomstig van stoffige zolders van familie.
Heb 1 x een Sony ICF -2001 korte golf ontvanger gescoord voor 2 euro in de kringloopwinkel maar die tijden zijn ook voorbij.
Alleen stapels afgedankte inktjetprinters,die wil ik niet eens voor niets meenemen. 
@maarten,zit er water in die koelpijp?