Gigabyte Moederbord Manual

Hallo ik heb een ( tweedehands ) moederbord op de kop getikt maar...... Weet niet wat de aansluiting zijn voor o.a. power enz. enz.
Het gaat om een Gigabyte GA 81945 PM-RH
Heb zelf al gekeken op internet voor een eventuele manual maar kan niks vinden ?
Wie o wie kan me helpen, Iemand die misschien het zelfde bordje heeft ?

Met vriendelijke Gr, Cor.

Arco

Special Member

Zo moeilijk is dat toch niet? Eerst hit in Google op de Gigabyte site zelf: https://download1.gigabyte.com/Files/Manual/motherboard_manual_8i945gz…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Special Member

Het is lastiger dan het lijkt. De 1 is waarschijnlijk een typo of afleesfout, maar alsnog is er voor de PM-RH versie niet makkelijk iets te vinden, mogelijk omdat het een OEM bord is. De GZME-RH versie zou er redelijk op kunnen lijken, maar er zit wel een andere chipset op. 945PM versus 945GZ. Met een beetje geluk is het enige verschil dat de 945PM geen onboard graphics heeft. Daar mis je niet veel aan, want dat zijn nog de bekende "intel extreme(ly slow) graphics".

Verder een algemeen advies: het gaat om een bord voor pentium D of Core 2 processoren. Lijkt me minstens 10 jaar oud. Pentium D is absoluut niet meer de moeite waard (lage prestaties, hoog verbruik) en een Core 2 zit erg op het randje. Misschien nog geschikt voor Linux of een oudere Windowsversie.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 24 februari 2020 23:45:31 (13%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Alvast hartelijk bedankt voor de uitleg. Ga het proberen :)