Loch Master 4.0

Hallo

Daar ik toe ben aan een nieuwe laptop zou ik graag meteen Loch Master Version 4.0 installeren. Ik heb namelijk ooit de installatie CD gekocht voor een prikje maar het nooit geïnstalleerd op mijn huidige laptop (windows 7). Nu heb ik twee vragen : is Loch Master 4.0 de laatste versie en heeft er iemand ervaring met het installeren van deze software op windows 10 (als dat al überhaupt mogelijk is)? Op de installatie cd staat namelijk Windows NT , ME , 2000 , XP , Vista en Windows 7. Ik heb al wat rond geneusd op het internet maar geen antwoorden gevonden. Alvast bedankt voor de eventuele input!!

MVG

Chris

If you want to succeed, double your failure rate.

V4.0 wordt nog als nieuw verkocht, lijkt me sterk dat het dan niet zou werken op de actuele versie van windows

Ik heb de installatie CD al , ruw geschat , 5 à 6 jaar in mijn bezit. Ik heb op internet gezocht en heb alvast geen recentere versie gevonden. Over installatie op Windows 10 vind ik helemaal niets terug. Grtz

bprosman

Golden Member

Werkt prima op W10, zelfs de "Over-het-internet-update".

[Bericht gewijzigd door bprosman op 17 maart 2020 19:14:33 (14%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Shiptronic

Overleden

Je kan kostenloos de demo verzie instaleren: http://www.abacom-online.de/MAILING/img/xovxwk.asp onderaan de pagina.

link: http://www.abacom-online.de/demos/lochmaster40(demo).exe

ELEKTRONIK-SOFTWARE
Alle Programme aus unserer ELEKTRONIK-SOFTWARE Reihe sind dank Ihrer einfachen und logischen Benutzerführung schnell und einfach zu bedienen und zu verstehen. So gehören stundenlanges Handbuchlesen und Verzweifeln der Vergangenheit an. Mit diesen Programmen können Sie sich endlich wieder auf das Wesentliche konzentrieren: Ihr spannendes Elektronik-Projekt.

Software für WINDOWS 7, 8, 10 (x32/x64)
Einzelplatzlizenzen (EULA)
Mengenrabatt ab 10 Stück möglich
Alternativ als Standortlizenz für Schulen und Unternehmen erhältlich
Kostenlose Demoversion erhältlich
Wahlweise auf CD-ROM oder als DOWNLOAD bestellbar

bron: http://www.abacom-online.de/MAILING/img/xovxwk.asp

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 17 maart 2020 19:16:21 (66%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

laptop met een cd drive vinden lijkt me een grotere uitdaging dan dat installeren, praktisch alles op windows 7 werkt ook op windows 10

De laptop die ik op het oog heb heeft inderdaad geen CD drive en dat is bij de meeste nieuwe modellen zo. Echter willen ze in de zaak waar ik de laptop koop de installatie op zich nemen.

Shiptronic

Overleden

Meest handigste als dat je de licentie sleutel in de demo verzie kan laden, geen idee of dat hier kan

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 17 maart 2020 19:32:06 (64%)

De laptop die ik op het oog heb heeft inderdaad geen CD drive en dat is bij de meeste nieuwe modellen zo. Echter willen ze in de zaak waar ik de laptop koop de installatie op zich nemen.

Shiptronic

Overleden

Op 17 maart 2020 19:16:56 schreef Thunderace:
..... Echter willen ze in de zaak waar ik de laptop koop de installatie op zich nemen.

?? Nooit, ik wil zelf bepalen hoe mij PC werkt en wat waar draait.

Hier zijn de update's : http://www.abacom-online.de/MAILING/img/xovxwk.asp

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 17 maart 2020 19:37:05 (13%)

Bapaktus

Special Member

En een image van die CD (bij iemand anders of bij die zaak die je noemt) op een sticky zetten?
En dan daaraf die software installeren?
NB, ik hou voor dat soort zaken nog wat "hulp materiaal" in mijn werkplaats.
Ik heb zelfs nog een externe USB-CD speler en Floppy Disk hier op de plank liggen.
ruud

bprosman

Golden Member

Misschien willen ze je wel een USB CD drive lenen.
Kost anders ook de kop niet meer.

Ik ben een prille vijftiger en computers zijn niet echt mijn ding ;(. Eens het programma geïnstalleerd kan ik er best wel weg mee (en desnoods zoek ik tot het lukt)! Ik heb oa al het één en ander gemaakt met Arduino en pic's. Een usb cd drive kost inderdaad in diezelfde zaak amper 40€ (en waarschijnlijk vindt je ze elders nog goedkoper).

bprosman

Golden Member

Op 17 maart 2020 19:56:08 schreef Thunderace:
Ik ben een prille vijftiger en computers zijn niet echt mijn ding ;(. Eens het programma geïnstalleerd kan ik er best wel weg mee (en desnoods zoek ik tot het lukt)! Ik heb oa al het één en ander gemaakt met Arduino en pic's. Een usb cd drive kost inderdaad in diezelfde zaak amper 40€ (en waarschijnlijk vindt je ze elders nog goedkoper).

Waarschijnlijk is het nog een CD brander ook.

Heren bedankt! Ik heb een antwoord gekregen op mijn vragen en heel misschien waag ik me zelf wel aan de installatie. Wat kan er tenslotte mis gaan :) ! GRTZ

Arco

Special Member

Mochten er problemen zijn, kun je het programma altijd in compatibilty-mode installeren en opstarten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Hoeft niet, draait native (zie screenshot). Setup wel in "Admin mode" opstarten.