Logo! 8 vorstbeveilging

Hallo,
Ik heb een programma voor het sturen van een pomp, om te beregenen bij nachtvorst. Bij een in te stellen setpoint moet de pomp gaan draaien en 2°C daarboven mag hij weer stoppen.
Dit gaat redelijk goed, maar als de setpoint hoger (b.v.8°C) dan gaat het niet goed meer. Ik ben geen ster in het analoge gebeuren.
Wil iemand voor mij hiernaar kijken, of er iets niet goed is ingesteld?
Pogramma zit hierbij.
Bij voorbaat dank

Dit is de 2e keer in korte tijd dat ik tevergeefs een extensie bij een programma zoek hier : https://www.fileext.com

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je programma is te ingewikkeld en voorzien van te weinig commentaar om het allemaal te volgen.

Met F2 blokkeer je de pomp...

Ik vermoed dat het met Block B003 (RS puls relais) niet goed gaat.

Wat voor een sensor gebruik je ? In B007 geef je aan een 0-10Volt, maar in andere blokken gebruik je draadbreuk, het kan maar …..

Bij analoge ingangen is het verstandigste na je Ai een Analoge versterker te zetten, en die af te stellen op je sensor, en dan pas verder te gaan in je programma. Bij het toepassen van een andere sensor hoef je dan alleen maar de Analoge versterker-block aan te passen en de rest is klaar.

Weet je dat je een Block een naam kan geven? Makkelijker bij het uitzoeken etc.

M26 (Achtergrondverlichting) doet ook raar, gaat aan na elke spanningsonderbreking, of is dat juist de bedoeling.

@Kees frees:
Dit is een programma behorende bij (Siemens) LOGO Soft Comfort , vandaar de extensie .lsc

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op maandag 30 maart 2020 18:47:30 (12%)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Ik gebruik een PT500 met omvormer naar 0-10V.

Programma werkt wel, alleen de temp. instelling (setpoint) klopt niet. Deze gaat afwijken bij hogere waarden.

Hierbij een zelf gemaakte gebruiksaanwijzing, misschien helpt dat.

De achtergrond verlichting gaat bewust aan.

Middels I1 kan met een externe schakelaar de pomp worden aan of uit gezet

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Niets is zo lastig als een door een ander gemaakt programma met minimaal commentaar te doorgronden en fouten uit te halen.

Ik denk dat ik het al zie.

Block B002 moet je instellen op 0 = Minimum range en 1000 = Maximum range.
Probeer het eens.

P.S Wat is het bereik van je sensor?
-25 ---- + 50 graden ?

Misschien heb je wat aan mijn voorbeeld.
Het is lang niet af, maar geeft alleen je hoofdwerking analoog weer.

Vorstregeling.lsc

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op maandag 30 maart 2020 21:04:32 (17%)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)