Externe temperatuur regelaar koelkast

Hai,

Nu is in zeer korte tijd voor de 3e keer de temperatuur schakelaar gesneuveld in een edy koelkast. Nu heb ik geen zin om weer een nieuwe thermostaat te kopen, wat mijn gedachte gang nu is:Ik heb volgende temperatuur regelaar nog op de plank liggen: https://www.bol.com/nl/p/digitale-temperatuurregelaar-temperatuur-rege…

Als ik de voeler netjes binnen in de koelkast wegwerk, en ik laat de motor schakelen op het thermostaat klokje. Gaat dit dan goed werken of gaan de motor te vaak aanslaan?

Arco

Special Member

Is een STC-1000, werkt goed. (heb er een voor mijn aquarium)
De hysteresis kun je instellen tot 5 graden verschil dacht ik...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als je een beetje betrouwbare aflezing wilt zou ik wel de sensor in een (eenzijdig afgedopt koperen) buisje met wat glycol steken, dit zorgt er voor dat de meting wat trager en nauwkeuriger is.

Zonder schiet de temperatuur meting meteen omhoog als de deur open is (en de compressor wat toevallig net uit was zal dan weer inschakelen) dit duurt dan weer een minuut of 5 voordat deze meting weer normaal is.

Sowieso zou ik de parameter inschakelvertraging compressor op 5 a 10 minuten zetten zodat deze niet te snel ingeschakeld kan worden (koelcircuit heeft 5 a 10 minuten 'rust' nodig om de drukken te laten vereffenen en de start ptc af te laten koelen.

Houd rekening mee dat de inschakel moment altijd tussen de +4 en +6 Graden is, anders kan je zelf de kast gaan ontdooien!

inschakelmoment is te regelen met de temperatuur regelaar?

3e keer de temperatuur schakelaar gesneuveld in een edy koelkast

Wat gaat er defect? Hoe ziet zo'n thermostaat eruit?

dus je hebt in totaal 3 keer een nieuwe thermostaat geplaatst, mag ik vragen op hoeveel tijd/jaren dat was. en wat was telkens de reden dat je zeker was dat het thermostaat was als ik vrage mag, en welk model EDY?

Ja misschien kan je dat inregelen ja, ken jou temperatuurregelaar niet. Je moet het zo zien: Stand warm gaat inschakelen bij +4 T/M+6 en uitschakelen bij -10, stand koud of max +4 T/M +6 inschakelen en uitschakelen bij -24.

Conrad Electronic: UT 300

Er ist wieder da...