Hier mijn relaas...
Over een jaartje terug is deze tv binnen geweest voor herstelling.
Hij deed niks meer, alleen het rode ledje vooraan knipperde.
Hij werd hersteld ( Drie Maanden weg geweest )+ 180 euro kosten

Tot over een 2 maand terug, vertoonde hij opnieuw hetzelfde defect.... Opnieuw hersteld woensdag jongstleden is ie terug gebracht... na 2 maand en 100 euro armer
En ja hoor na 4 dagen dienst te hebben geleverd is ie gisteren avond weer in rode knipperled toestand gegaan...
Nu vroeg ik me af of iemand hetzelfde ooit voorgehad heeft met dit type toestel...
Wan ik begin het een beetje zat te worden

Ik kan je verder niet helpen maar ook ik vraag me soms weleens af wat die gasten daar in dat service center van Philips nou doen. We hebben het ook gehad met onze vorige Matchline die telkens verrot ging die heb ik dus op een gegeven moment zelf maar opengemaakt want ik was het goed zat om hem iedere keer weg te brengen en toen hadden ze ergens een ic'tje vervangen door een zooitje transistors en draden :S zag er niet echt profi uit :S .

Op 24 oktober 2004 17:11:09 schreef Dominic:
Ik kan je verder niet helpen maar ook ik vraag me soms weleens af wat die gasten daar in dat service center van Philips nou doen. We hebben het ook gehad met onze vorige Matchline die telkens verrot ging die heb ik dus op een gegeven moment zelf maar opengemaakt want ik was het goed zat om hem iedere keer weg te brengen en toen hadden ze ergens een ic'tje vervangen door een zooitje transistors en draden :S zag er niet echt profi uit :S .

Dat is helaas bij meer serviceburo's het geval.

Zeker als je de klacht telkens weer terug krijgt kan je je dat gaan afvragen.

Geef eens een type / chassis nummer dan wordt het helpen mogelijk wat eenvoudiger.

GR Richard

waar kan ik dat terugvinden ?
achteraan op de sticker ?

Daar zou iets moeten staan ja schrijf het maar allemaal op.

:)

maakt de tv als je hem aanzet ook het geluid van een vogeltje HAHAHAHAHA
(elecroinca1 weet wel over welk topic ik het heb)

nee ff zonder dollen als je de tv aan zet wil hij dan opstarten maar gaat direct weer uit, en dit process blijft zich herhalen? (is zo ongeveer een standaard klacht van Philips)maar als dit zovaak terug komt dan kan het zijn dat er een rotte weerstand in het circuit zit en die nooit is vervangen.

Maar goed zonder type nummer blijft het gis werk en kan er meer schade worden toegebracht dan goed worden gedaan.

Het volgende is niet bedoeld om je te wan trouwen maar ik vraag het toch.

Ben je van plan om het app zelf te repareeren ?
zo ja heb je enige ervaring met repareeren aan tv's ?
zo nee heb je iemand in de buurd die wel ervaring heeft doe het dan samen met dat persoon.

rede dat ik dit vraag is omdat in een tv zeer hoge spanningen aanwezig zijn tot 25KV en diverse elco's die rond de 325volt zitten.

greets,

Remi

Op 24 oktober 2004 18:24:14 schreef Remi:

maakt de tv als je hem aanzet ook het geluid van een vogeltje HAHAHAHAHA
(electronica1 weet wel over welk topic ik het heb)

Remi

Ha jij bent me d'r ook eentje zeg. HiHi :):):):):):)

Gelukkig kunnen we er om lachen.

geen vogeltjes in mijn toestel
ik heb ervaring met hoogspanning, zowel op gebied in het relatieleven en met electronica ...

Wat vind ik op de sticker van het boekje dat erbij was destijds

S6aMD2.22 AA
Model : 28PW9513/12
Made In Belgium ( hahahah dat is het em denk ik )

Dan achterkant toestel

vermeld ook nog
Zulassung

HH 2/96 Ro

wil ook nog het toestel openschroeven om het cirquit board te bekijken hoor om te zien dat daar nog een nr op staat

Het toestel bevat ook een dolby pro logic ding
wat ik amper gebruikt heb maar toch, het zit erin

Wat ik als eerst contoleer is een c'tje die bij de lijn tor zit 9 van de 10 keer is deze defect. (alleen krijg je dan dat "vogeltjes"geluid).
dit c'tje zit op de collector van je lijn tor naar massa
maar ik denk dat de lijn tor niet funktioneerd.
kan zijn dat deze stuk is of dat hij geen spanning krijgt.

ik heb helaas geen schema van jou toestel dus ik kan het ook niet voor je op zoeken waar hij moet zitten.
Kijk eerst eens of je niet toevallig losse soldeer eilandjes ziet hij de HS travo.
en meet de zekeringetjes even na deze zien er uit als zwarte tonnetjes.

en mischien dat elecronica1 of evarist wel een schema heeft.

Greets,

Remi

allereerst even wat uitleg vragen over de gebruikte afkortingen...

Wat de tv doet is simpel
je zet em aan
de led word groen
dan neem je de Remote Control
Schakelt em verder in
en dan begint het ledje te rood te knipperen
zonder enig geluid, of beeld
Er moet gisteren inderdaad iets gesmoord zijn want het gaf een lekker waarneembaar geurtje
En ook een licht pok geluid toen die de geest gaf

wat is een c-tje : condensator ???
een tor ???

Dat het toestel een rood knipperent ledje heeft wil niet altijd zeggen dat dit dezelfde oorzaak heeft. Vergeet niet dat nieuwere tv vrij complexe apparaten zijn waar redelijk wat gecontroleerd wordt voordat deze op-start is er iets aan de hand dan kan dit zichtbaar worden door het rood knipperent ledje. Met andere woorden, ondanks dat het apparaat 3x gerepareerd is met dezelfde klachten wil niet zeggen dat het 3x dezelfde oorzaak had. En inderdaad het kan zijn dat de voeding niet opstart omdat hij overbelast is. En met betrekking tot de reparatie tip van "Remi" dit is inderdaad een veelvoorkomende klacht bij oudere toestellen (ben niet zo sterk met chassis nummers)van een bepaald type (print bestaat dan uit 2 evengrote printplaten). Maar iik verwacht niet dat dit hier het probleem is, wat het dan wel is???. Schema erbij en meten

succes

c-tje is idd een condensator

tor is een afkorting van transistor

zal ff in het scbemakijken wat mogelijkewijs jou probleem kan zijn maar ik moet helaas eerst mijn startmotor van me auto reviseeren :(

zal ff kijken of ik vanavond iets in het schema kan vinden

Greets

Remi

Ik heb hem ook reeds het schema gemeelt maar ik denk dat dat niet veel heeft geholpen.

:):)

Richard

nou bedank voor het schema dan :) ik kreeeg het in in een forward mailtje :):):):):)

denk dat de lijn tor niet doet
het beruchte c'tje zal het niet wezen want dan zou het toestel in zjin beveiliging springen :)

waarschijnlijk een weerstand uitgefikt of zekering stuk

maar dan de volgende vraag ... hoe komt ie zekering stuk ... meestal losse soldeeringen

kijk eens rond het afbuigjuk, bij philips een berucht probleem, dat de horizontale afbuigspoel los gaat zitten op het afbuigjuk. Hierdoor overlijdt de lijntransistor bij opstarten.

Ik heb gemeten en gemeten
op zoek naar iets wat verfikt was
ik had nog garantie op de herstelling dus word ie zometeen opgehaald ...