Aansluiten GND in combinatie met externe spanningsbron

Beste forumleden,

Ik heb een externe spanningsbron die een voltage kan uitsturen van 5V en 12V (https://nl.rs-online.com/web/p/embedded-switch-mode-power-supplies-smp…). Ik ben van plan deze aan te sluiten op een printplaatje en vervolgens alle sensoren in parallel van een 5V voeding te voorzien.

Echter is er één sensor die van een 12V voeding voorzien moet worden (en blijkbaar heeft deze externe spanningsbron daar 2 verschillende GND's voor).

De Signals/Vout van de sensoren wil ik aansluiten op een NI DAQ kaart.
Nu de vraag: deze kaart heeft ook een analoge GND en een digitale GND, hoe kan ik deze nu het beste aansluiten?

Om het verhaal misschien wat duidelijker te maken heb ik even een schetsje gemaakt:

Alvast bedankt.

GJ_

Moderator

Als de sensor op een analoge ingang komt zou ik ook de analoge gnd gebruiken.

Als de sensor op een analoge ingang komt zou ik ook de analoge gnd gebruiken.

Bedankt voor uw reactie, maar moet ik hem dan eenmalig op de analoge ground aansluiten voor alle sensoren? of moet dit voor iedere sensor apart?

Ideale draden bestaan niet. Draden hebben altijd weerstand. Als er dan stroom loopt dan krijg je spanning verschillen, al gauw tientallen milli-volts. En dat kan meetfouten opleveren.

Dus best alle sensoren apart naar de Gnd pin aansluiten.

GJ_

Moderator

Alle sensoren aan de GND heeft weinig nut. Wel alle verschillende gebruikte sensor GND's aan de GND van je NI aansluiten. Dat lijken er dus twee te zijn in dit geval.