Hoi,

Als ik de tv aanzet komt er een zachte brom uit mijn versterker. Deze brom is niet hoorbaar over de speakers en blijft geisoleerd tot de versterker.
Wat ik nogal vreemd vind is dat dit probleem zich voordoet 's avonds, overdag lijkt dit niet op te treden, vind ik nogal vreemd...

De tv is niet rechtstreeks gekoppeld aan de versterker, via een KPN kastje kijk ik tv en deze is optisch aangesloten aan versterken voor het geluid.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Komt de brom uit de versterker zelf dan? (loszittende nettrafo o.i.d.)

Het oor te luisteren leggen waar het geluid vandaan komt? Met iets stethoscope achtigs (buisje-staafje) is de plaats vaak beter te lokaliseren. Een TV met een SMPS erin gooit vaak prut op het net en dat kan hoorbaar worden in andere apparaten.

Heeft de versterker ook een merk en type ?

merk/type TV is ook belangrijk...

De stekker van de TV zit toch niet in de outlet van de versterker? (= versterker aan, TV ook aan )

de tv is een Sony Bravia KDL-40V2500
TV zit op een andere groep dan de versterker.

Maar hoort u de brom dan uit de behuizibg van de versterker komen??

Ja klopt brom uit de versterker (hegel).

Op 16 mei 2020 14:01:49 schreef Shiptronic:
[...]

Ik was ook benieuwd naar “kpn kastje”, of is daar maar 1 type van?

En bromt de “versterker” ook als je de HDMI kabel tussen het kpn kastje en de tv verwijdert?

Op 17 mei 2020 09:08:49 schreef Karel050:
[...] zie dat hij de quote die in deze post staat niet meeneemt, maar waarom antwoordt u niet op de vraag wat het merk en type van de versterker is?

[Bericht gewijzigd door Karel050 op (30%)]

Nogmaals

TV: KDL-40V2500
Versterker: Hegel

aan uitzetten an het kpn tv kastje heeft geen invloed.
tv kastje is optisch aangesloten aan de versterker

Op 17 mei 2020 10:02:50 schreef skippy_gj:
Nogmaals

TV: KDL-40V2500
Versterker: Hegel

aan uitzetten an het kpn tv kastje heeft geen invloed.
tv kastje is optisch aangesloten aan de versterker

Neem aan dat de versterker een type nummer heeft?

En ga er maar vanuit dat jij zegt dat er maar 1 type kpn kastje is?

En ik vroeg of hij stoorde als de HDMI kabel verwijdert is, dat is iets anders dan het aan/uit zetten van het kpn kastje.

Gezien je “nogmaals”,

Ik was de derde die je vroeg naar welke versterker het is, nog steeds geen type nummer, maar wel een “nogmaals”, dus ik haak nu af.

Succes!