35 jaar geleden was het concept al: find the software you need and buy the hardware it runs on.
Daar is niks aan veranderd.
Verder zou ik het lekker bij C houden. Voor een voorbeeld programma, zul je op zoek moeten naar iets van de betreffende controller, of in jouw geval pic-ding. Een beetje ontwikkelaar maakt gebruik van de hardware om zoveel mogelijk te doen. Dat gaat niet altijd zomaar 1-op-1 over naar wat anders.
Ik zou de hele multiplexing bijvoorbeeld in een interrupt handler frotten. Je 4x4x4 kubus wordt dan voorgesteld door 64 bits (of bytes als dat handiger is) die automagisch naar LEDs gemapped gaan worden. Daarbij moet je weer ff kijken hoe het electrisch leuk uit komt. Ofwel: je verzint iets wat electrisch zou kunnen werken, kijkt eens hoe dat in software uit komt, komt tot de conclusie dat dat waardeloos is en kijkt dan eens hoe je het wel makkelijk uit kunt laten komen. dat kan best 1 of 2 iteraties kosten hoor.
Effecten kun je dan erg makkelijk programmeren: zorgen dat je 64 bits goed staan en de boel wordt vanzelf ge-displayed.
Zo heb je grofweg een structuur. Kun je zelf uitzoeken hoe je een ISR schrijft. Hoe vaak die moet lopen. Welke organisatie van je data handig is. Het is allemaal geen rocket science, maar het vereist wel wat kennis. En aangezien je het met alle geweld op een pic-ding schijnt te willen laten draaien... tsja... verdiep je daar in.
Hapklaar? Nee. Nooit zelf gemaakt (en als dat wel zo zou zijn, dan zeker niet voor een pic-ding).
[Bericht gewijzigd door
EricP
op 6 juni 2020 12:20:49
(12%)