AEG arctis vriezer houdt temperatuur niet

Hello
Betreft ARCTIS oko A61900HLWO vrieskist. Vriezer houdt temperatuur niet. Thermostaat kortgesloten zodat vriezer blijft draaien. Na stilstand van een uur gaat vriezer vlot naar -20° dan gaat na een tijd de temperatuur terug stijgen naar + temperatuur terwijl compressor blijft draaien. De compressor wordt tamelijk warm. Vriezer is 3 jaar oud en niet verplaatst.
Wijst dit op een lek in het gascircuit of iemand enig ander idee?
Alvast bedankt.

Als deze eerst vlot zakt en dan terug stijgt dan is veel kans de gas er niet af want dan zou het eerste niet mogelijk zijn. Meer kans dat een klep last heeft vd warmte (slechte klep, in de integrale compressor). Of dat er een verstopping zit in de filterdroger, dit geeft ook deze fenomenen. Even de deur open en eens laten opwarmen door omgevingslucht terwijl hij aan blijft en de vriezer zou dan terug even moeten zakken. Bij een defecte klep lukt deze truc niet.

Als het verstopping in capillair, dan gaat alle gas ophopen in droogfilter aan rooster vast zit. Te herkennen aan als je er tegenaan tikt, en er rammelen nog kogeltjes, is dat het euvel niet. Klinkt het solide, is capillair verstopt. Als je compressor erg stil gaat draaien, is meestal klep probleem. Maar 3 jaar oud: AEG contacten!!!

Dank om mee te denken.Ik heb zojuist met een felle lamp gekeken en zie dat waar het capilaire buisje aan de grotere leiding gelast is een kleine druppel olieachtige vloeistof hangen.
Ik zie geen droogfilter: er gaan twee leidingen van de compressor binnen in de achterwand van de vriezer en er komt nog een derde leiding uit de achterwand(die is volledig gesloten en maakt deel uit van de vriezer-kuip).
De compressor draait wel heel zachtjes.
Ik probeer een mailtje aan AEG maar heb weinig hoop is buiten garantie.

Op 29 juni 2020 20:19:50 schreef ebeeuwsa:
Dank om mee te denken.Ik heb zojuist met een felle lamp gekeken en zie dat waar het capilaire buisje aan de grotere leiding gelast is een kleine druppel olieachtige vloeistof hangen.
Ik zie geen droogfilter: er gaan twee leidingen van de compressor binnen in de achterwand van de vriezer en er komt nog een derde leiding uit de achterwand(die is volledig gesloten en maakt deel uit van de vriezer-kuip).
De compressor draait wel heel zachtjes.
Ik probeer een mailtje aan AEG maar heb weinig hoop is buiten garantie.

Of het nu die droogfilter of capilair is, ga je neit kunnen herstellen omdat beide in het koelsysteem bevinden. Een koeltechnieker die daar aan wil beginnen zal ook niet direct een optie zijn. Van AEG eisen dat ze een nieuwe geven of >% korting. Of proberen gratis herstellen. 3jaar is niet ok eh

Bedankt voor de hulp en het delen van jullie kennis ook dank aan circuit on line.

Yep, laat de afloop weten.... zonde om kast al te storten..