Siemens LOGO counter instelling veranderen tijdens productie

Hi,

Korte vraag: Kan ik in een Siemens LOGO die op dit moment draait een Start Value van een up-down counter op 0 zetten of moet ik dan echt het hele programma opnieuw inladen met de Start Value op 0?

Tijdens in bedrijf stellen heb ik daar om een of andere reden een startwaarde van 48000 in gezet, dus na 999.999 producten telt ie er ineens 48000 bij op. Inmiddels ben ik al ruim over de 2 miljoen producten heen maar nu heeft ie er dus 96000 teveel op de teller.

Volgens mij is dit niet mogelijk maar wellicht zit er iets van een debug functie in de LOGO software?

Bvd.

In het display menu programmeren de betreffende counter opzoeken.
Je kunt daarin gewoon een waarde ingeven voor zover ik mij herinner.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

In het parametermenu kun je de startwaarde terug stellen.
Als je zoveel producten moet tellen dan kun je ook 2 (of meerdere) tellers achter elkaar zetten.
Dan kun je bijna onbeperkt tellen.

Zie bijlage.
Hier kun je een teller met een startwaarde laten beginnen, die telt maar 1x tot 1 miljoen, daarna een andere teller die weer bij 0 begint.
Die telt tot 1 biljoen, als dat niet genoeg is kun je er nog een teller achter hangen...

Miljoenen.lsc

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op 4 juli 2020 20:28:55 (21%)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Hi,

Bedankt voor de reacties. Op dit moment tel ik ook met 2 tellers. 1 telt tot een miljoen en die moet dus weer naar 0 maar de beginwaarde staat op die 48000. De 2de teller staat inmiddels al op 2 (miljoen) en 3 miljoen is alweer in zicht. Ik zal maandag eens even zien of ik in dat parametermenu kan komen.

Nogmaals dank voor de reacties:)

Ook gelukt, erg makkelijk om de parameters zo aan te passen. Nu telt m'n tellertje goed:)