Ik ben geen getraind programmeur, maar programmeer redelijk wat voor de hobby in het Arduino ecosysteem.
Nu wil ik wat experimenteren / toevoegen / wijzigen aan een groot, zich wild ontwikkelend bestaand project: Onstep: https://github.com/hjd1964/OnStep
Dit is feitelijk veel te groot voor de Arduino IDE, maar het kan er in gecompileerd worden en dat is nu wel mijn basis. Zoals ik het inschat is het niet enorm complex, maar wel veel (ook ivm het ondersteunen van vele hardware) en deels real time, dicht op die hardware. Met het optuigen van andere toolchains heb ik moeizame ervaringen, vooral in verband met de (onder-) houdbaarheid als het eenmaal werkt.
Voordat ik ook maar iets kan doen moet ik echter behoorlijk begrijpen hoe het is opgebouwd. Daar ben ik wel eens enthousiast aan begonnen, maar het ontmoedigd al snel nogal.
Mijn vraag is nu, wat is een goede strategie en/of wat zijn goede hulpmiddelen om grip op zo een project te krijgen ?
Het zou m.i. al enorm schelen als ik direct kan zien wat de preprocessor zal doen.